طرح تعویض لامپ های سوخته، فروش دلسوزانه لامپ

/ / دانستنی ها
طرح تعویض لامپ های سوخته، فروش دلسوزانه لامپ

طرح تعویض لامپ های سوخته با لامپ ال ای دی ایده جذابی به نظر می رسد مخصوصا این که مجریان دلسوز! این طرح حتی لامپ رشته ای را نیز با یک لامپ ال ای دی تعویض می کنند و جالب این جاست که کلی هم برای این طرح ملی هزینه می کنند!
حالا سوال اساسی این جاست که چرا و چگونه؟ آیا واقعا دلسوز ملت هستند و به صورت رایگان لامپ خراب را می گیرند و یک لامپ ال ای دی برای روشن کردن خانه هایشان در اختیارشان قرار می دهند؟ ای کاش اینگونه بود! یا حد اقل کمی منصفانه بود.

طرح تعویض لامپ های سوخته، فروش دلسوزانه لامپ


قیمت واقعی لامپ ال ای دی 10 وات


بگذارید کمی دقیق تر بحث را ادامه بدهیم ، مجریان این طرح یک لامپ 10 واتی را جایگزین لامپ سوخته می کنند و ادعا می کنند که 7000 تومان از بابت این تعویض به مشتری تخفیف می دهند ، یعنی یک لامپ 27000 تومانی را به قیمت 20000 تومان به علاوه یک لامپ سوخته می توان دریافت کرد، حالا سوال اساسی اینجاست که قیمت واقعی این لامپ چند است؟
ابتدا این ادعا را مطرح می کنیم که حتی معتبر ترین لامپ های ایرانی هم قیمت بسیار کمتری از 27000 دارند و چطور بانیانت طرح تعویض لامپ های سوخته به این عدد رسیده اند را نمی دانیم، به طور مثال قیمت لامپ ال ای دی 10 وات شرکت سهندآوا ، قیمت لامپ 9 وات افراتاب ، قیمت 10 وات بدیع نور و چجند شرکت معتبر دیگر در زمان نگارش این مقاله حدودا 20000 تومان است! پس شما می توانید به جای شرکت در در این طرح یک لامپ معتبر را با همین قیمت تهیه کنید‍‍!


با یک جست و جوی ساده در بین سایت های معتبر می توانید متوجه شوید که قیمت تک فروشی لامپ 10 وات این برند چیزی کمتر از 18000 تومان است، و طبیعتا قیمت فروش عمده بسیار کمتر نیز خواهد بود! حالا باز هم اگر به همین 18000 تومان راضی می شدند می گفتیم حرکت زیرکانه یا رندانه ای کرده اند ولی پا را فراتر گذاشته و 27000 تومان برای لامپ بی نوا قیمت گذاشته اند و سخاوت مندانه 7000 تومان نیز تخفیف داده اند!
حالا با این همه لامپ سوخته ای که در دست دارند چه می کنند را ما اطلاعی نداریم ولی همین قدر می دانیم که لامپ های سوخته ال ای دی هم هر چند به قیمت پایین مشتریان پر و پا قرصی دارند.

طرح تعویض لامپ های سوخته یا تبلیغ فروش؟


در نتیجه اگر به این طرح تعویض لامپ های سوخته لقب کلاه برداری دلسوزانه بدهیم به بیراهه نرفته ایم! ما فکر می کنیم که این کار بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد چرا که مردم ما هر چه که باشد حساب دو دو تا چهارتایشان را خوب می دانند و کمترینشان فریب این بازی ها را می خورند.
رسالت کالای برق حصاری همیشه تعامل با تولید کنندگان و حمایت از مشتریان بوده ولی این مساله جای هیچ تعاملی را باقی نمی گذارد.

طرح تعویض لامپ های سوخته یا تبلیغ فروش؟
17 / 100

2 Comments to “ طرح تعویض لامپ های سوخته، فروش دلسوزانه لامپ”

  1. سام says :پاسخ

    با سلام. در ابتدا تعجب کردم و این طرح را قدمی برای جایگزین کردن لامپهای کم مصرف با لامپهای معمولی، دقت کتید :
    وقتی بیشتر تخقیق کردم متوجه شدم که قیمت اکثر لامپهای این شرکت 10-12 هزار تومان گرانتر از لامپهای مشابه شرکتهای دیگر است و فقط لامپ 10 وات این شرکت نرخ مناسب دارد و ارزش تعویض و خرید. همینطور قیمت باتری های تولید آنها دقیقا همانقدر گرانتر هستند که بابت هر باتری کهنه کسر میشود !! در ضمن ضمانت لامپهای این شرکت بسیار کمتر از لامپهای تولیدی دیگر شرکتهاست. در اصل این شرکت به نوعی دارد تولیدات خود را به قیمت دیگر لامپها میفروشد ( و شاید چند هزار تومان گرانتر ) و این هشت هزار تومان نیز فقط در خرید لامپهای کمیاب 10 وات این شرکت به صرفه مصرف کنندگان است. این یک نوع فروش محصولات به قیمت است و اگر هزار لامپ سوخته یا باتری کهنه ببریم یک ریال هم بصورت نقد یا هیچ لامپ رایگانی تحویل نخواهید گرفت.
    این یک روش فروش قدیمی هست که سالها قبل در آمریکا و اروپا انجام میگرفته ولی مدتهایت منسوخ شده. لامپ را ده هزار تومان گرانتر بفروشیم ولیهشت هزار تومان تخفیف دهیم تا در نهایت دو هزار تومان بیشتر سود کنیم. روی لامپ ده وات را هم برای نمونه تبلیغات، مانور کنیم!!

    1. حجت حصاری says :پاسخ

      با سلام از دقتی که داشتید سپاسگذاریم. چیزهایی که در دنیا منسوخ شدن هنوز روشون مامور تبلیغاتی هم میشه. و جواب هم میده . ما داخل سایت بهترین برند های لامپ رو داریم از پارس شهاب گرفته تا سهند آوا و … ولی هیچ کدوم تبلیغات آنچنانی نکردن برای شناخته شدن. کیفین و دوام کاشونه که باعث شده همیشه تو بازار باشند نه تبلیغات این گونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *