معرفی انواع چراغ های استخری

/ / دانستنی ها
انواع چراغ های استخری

ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی انواع چراغ های استخری و اهمیت استفاده از آنها سخن بگوییم، در ادامه با ما باشید. یکی از مهمترین مسائلی که برای هر کس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مسئله ی تفریح می باشد. تفریحات شکل ها و انواع بسیار گوناگونی دارند اما یکی از بهترین تفریحاتی که آخر هر هفته و یا در زمان های استراحت می توانید آن را انجام دهید استخر رفتن می باشد.

چه بسا که خود در منزل، و یا ویلای خودتان استخر داشته باشید، درنتیجه داشتن استخر در منزل و یا ویلا می تواند موجب انجام تفریح بسیار لذت بخشی می شود. اما شما برای زیباتر بنظر رسیدن و بیشتر لذت بردن از استخر خود میتوانید اقداماتی را انجام دهید. از بهترین این کار ها خرید لامپ و نصب چراغ های استخری می باشد، که با نصب این چراغ ها جلوه ای بسیار زیبا و شگفت انگیز به ویلا و یا منزل خود می بخشید. در ادامه با ما باشید تا به بررسی و معرفی انواع چراغ های استخری بپردازیم.

درباره چراغ های استخری

امروزه چراغ های استخری انواع و اقسام مختلفی داشته و شما می توانید چراغ مخصوص استخر خود را در دو نوع روکار و توکار تهیه نمایید. تمامی این چراغ ها کاملا ضد آب بوده چرا که در معرض برخورد با آب می باشند و اگر شما چراغ استخری خود را از یک مرکز معتبر تهیه نکنید ممکن است دچار برق گرفتگی شوید.

همچنین باید توجه داشته باشید که این نوع از چراغ ها هر کدام توان های مختلفی داشته که باید نسبت به سایز استخر خود بهترین آنها را تهیه نمایید. نتیجه میگیریم یکی از مهمترین مسائل در نورپردازی داخل استخر، انتخاب بهترین لامپ برای آن می باشد که علاوه بر داشتن نور کافی، طول عمر بسیار بالایی داشته باشد.

انواع چراغهای استخری

در ادامه قصد داریم تا به بررسی انواع چراغ های استخری بپردازیم تا بر حسب نیاز و علاقه بهترین چراغ را برای استخر ویلا و یا منزل خود انتخاب نمایید.

چراغهای ال ای دی استخری

لامپ ال ای دی برای چراغ استخری

مزایای لامپ ال ای دی برای چراغ استخری

این نوع از چراغ ها که به صورت توکار نصب می شوند، از شایع ترین مدل هایی است که در استخر ها استفاده می شود. این نوع از چراغ ها را عموما به روی جداره های استخر و یا کف استخر نصب می کنند. این نوع از چراغ ها بیشتر درون ویلاهایی بکار می رود که یک ویلای مدرن و شیک دارند.

چراغهای استخری توکار ال ای دی نور بسیار مطلوبی داشته به نحوی که علاوه بر داخل استخر، بیرون استخر را هم روشن می نمایند. اما نصب چراغ های توکار ممکن است کمی برای استخر هایی که ساختار نصب این چراغ ها را ندارند دشوار باشد . و باید ساختار استخر کمی تغییر کرده تا بتوان چراغ استخر را نصب نمود.

چراغهای هالوژنی استخری

لامپ هالوژنی در چراغ استخری

مزایای استفاده از لامپ هالوژنی در استخر

این چراغ ها هم مانند چراغ های ال ای دی  به صورت توکار نصب می شوند که می توانید از آن برای روشن نمودن استخر و یا بیرون استخر از آن استفاده کنید. به صورت کلی چراغ های هالوژنی قیمتی نسبت مقرون به صرفه تر از چراغ های ال ای دی دارند، درنتیجه می توانید از این چراغ به روی دیواره های استخر و یا کف استخر استفاده کنید. اما این نوع از چراغ ها هزینه های نگهداری بیشتری نسبت به چراغ های ال ای دی را طلب می کنند و مصرف برق بالایی دارند.

چراغهای ال ای دی استخری از نوع روکار

چراغ ال ای دی روکار برای استخر

مزایای چراغ های روکار برای استخر

این نوع از چراغهای استخری دردسر های نصبی چراغ های توکار را نداشته ، اما با این حال دردسر های خاص خود را دارند. در نتیجه شما می توانید از این نوع چراغ ها برای داخل استخر ویلا و یا منزل خود استفاده کنید. اما بعد از نصب این نوع چراغها باید به این نکته توجه داشته باشید که شما باید مراقب باشید تا ضربه ای به آنها نخورد چرا که هم سطح دیواره های استخر نبوده و ممکن است بشکنند. همچنین باید مراقب باشید تا افراد از این چراغ ها برای بیرون آمدن از آب استفاده نکنند تا مشکلی برای چراغ پیش نیاید.

چراغهای هالوژنی استخری از نوع روکار

این نوع چراغ های استخری در طی سال های بسیار زیادی در استخر های استرالیا استفاده می شد که موجب محبوبیت این چراغ ها شد. چرا که این نوع از چراغ های استخر با داشتن نور بسیار زیادی که دارند، می توانند تمام استخر شما را به بهترین نحو ممکن روشن نمایند. اگر شما از استخر خود زیاد استفاده میکنید بهتر از است چراغ های ال ای دی استفاده کنید چرا که مصرف کمتری نسبت به لامپ های هالوژنی دارند. اما اگر به دنبال نور زیاد و قیمتی ارزان تر هستید، چراغ های هالوژنی گزینه بسیار مناسبی می باشند.

جمع بندی درباره چراغ های استخری

یکی از بهترین کار هایی که شما برای جذاب تر شدن استخر ویلا و یا منزل خود می توانید انجام دهید بهره مندی از چراغهای استخری می باشد. چرا که این نوع از چراغ ها با روشنایی لذت بخشی که دارند، جلوه ای بسیار چشم نواز به وجود می آورند. همچنین ما در این مقاله به بررسی و معرفی انواع چراغ های استخری پرداختیم و شما می توانید متناسب با استخر و یا علاقه خود یکی از آنهارا انتخاب کنید.

سوالات متداول
  1. بهترین نورپردازی برای استخر هایی به طور دائم از آنها استفاده می شود چیست؟
    شما می توانید از چراغهای ال ای دی استفاده کنید چراکه مصرف برق بسیار کمی دارند.
  2. نصب توکار چراغهای استخری چگونه است؟
    نصب این چراغ ها باید در زمان ساخت استخر انجام شود تا کابل ها در زیر ایزوگام قرار گیرد.
  3. مهمترین مزیت چراغ های هالوژنی چیست؟
    این چراغ ها قیمتی بسیار ارزان داشته و همچنین نور بسیار زیادی دارند.
79 / 100

2 Comments to “ معرفی انواع چراغ های استخری”

  1. آرین says :پاسخ

    نصب توکار چراغهای استخری چگونه است؟

    1. حجت حصاری says :پاسخ

      باید عایق بندی کامل انجام بشه و از چراغ های دفنی واتر پروف استفاده بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *