لامپ مناسب چراغ مطالعه چند وات باشد؟

/ / دانستنی ها
لامپ مناسب چراغ مطالعه چند وات باشد؟

لامپ مناسب چراغ مطالعه

یکی از سوالات متداول که اغلب مشتری ها از ما می پرسند این است که لامپ مناسب چراغ مطالعه چند وات باشد؟ برای شما هنگام خرید این لامپ گزینه های بسیار زیادی وجود دارد. اما تنها یک نمونه از این لامپ ها بهترین لامپ مناسب چراغ مطالعه می باشد. در این مقاله قصد داریم فارغ از برند به شما معیارهای انتخاب بهترین لامپ مناسب چراغ مطالعه را معرفی کنیم.

لامپ مناسب چراغ مطالعه بر حسب رنگ نور

لامپ مناسب چراغ مطالعه چند وات باشد؟ پیش از انتخاب بهترین نور مناسب چراغ مطالعه لازم است تا در ارتباط با نور سفید اطلاع پیدا کنید. حتما به گوشتان خورده است که نور سفید با اسم نور گرم و یا سفید یخی به فروش می رسد. در واقع نور سفید می تواند در یک طیف بین آبی و و زرد قرار بگیرید. به همین ترتیب نور سفید را بر حسب تمایل نور به رنگ زرد یا آبی بر حسب کلوین درجه بندی می کنند.

بهترین نور برای چراغ مطالعه نوری که مشبه نور خورشید باشد. برخلاف تصور افراد که فکر می کنند نور خورشید به نور سفید گرم شباهت بیشتری دارد. باید بگویم که نور خورشید بیشتر از آنکه به رنگ زرد تمایل داشته باشد، به سر آبی رنگ در طیف نور سفید نزدیک تر است.

لامپ مناسب چراغ مطالعه

لامپ چراغ مطالعه فانتزی

شما به راحتی می توانید پیش از اقدام به خرید لامپ چراغ مطالعه این اطلاعات را از روی جعبه لامپ مشاهده کنید. لامپ مناسب چراغ مطالعه چند وات باشد؟ لامپ مناسب چراغ مطالعه باید 4000 تا 4500 کلوین باشد.

چراغ مطالعه مناسب چند وات است؟

چراغ مطالعه یک مدل چراغ رومیزی است که در زمان کار و درس خواندن مورد استفاده قرار می گیرد.  اما سوال اینجاست لامپ مناسب چراغ مطالعه چند وات باشد؟ بر حسب سن و نوع کاربری میزان وات لامپ مناسب چراغ ها تعیین می شود.

لامپ چراغ مطالعه مخصوص دانش آموزان

هر دانش آموز در طول روز ساعت های زیادی را صرف مطالعه دروس و انجام تمرینات درسی می کنند. به همین خاطر قرار دادن یک چراغ مطالعه با نور مناسب بر روی میز آن بسیار ضروری می باشد. اگر نور کافی هنگام مطالعه برای دانش آموز فراهم نشود، در دراز مدت به چشم آسیب وارد می شود.

عموما از چراغ های فانتزی مطالعه برای روی میز دانش آموزان استفاده می شود. این چراغ ها کلاهک های نسبتا کوچکی دارند. دقت داشته باشید که لامپی را انتخاب کنید که از اندازه کلاهک کوچکتر باشد. لامپ مناسب چراغ مطالعه چند وات باشد؟ روشنایی لامپ انتخاب شده باید در حدود 540 لومن باشد که معادل یک لامپ ال ای دی 6.5 تا 8.5 وات می باشد.

خرید چراغ مطالعه دانش آموزی

چراغ مطالعه مناسب دانش آموزی

استفاده از لامپ هایی که شدت نور بیشتری دارند باعث خستگی چشم و حواس پرتی می شوند. دقت داشته باشید که هر چه فاصله چراغ از میز بیشتر باشد توان لامپ ( لومن زیادتر) می شود. همچنین اگر چراغ مطالعه کوچک دارید، از لامپ با توان کمتر استفاده کنید.

لامپ مناسب چراغ مطالعه اداری

افراد معمولا زمان زیادی را به مانیتور، لب تاپ، گوشی و… نگاه می کنند. به همین خاطر بهتر است که چراغ مطالعه را به گونه تنظیم کنید که تنها به یک نقطه متمرکز نتابد. شدت نور لامپ های اداری باید بیشتر از لامپ مناسب چراغ مطالعه دانش آموزان باشد. لامپ مناسب چراغ مطالعه باید در حدود 9 تا 12 وات باشد.

لامپ مناسب چراغ مطالعه چند وات باشد؟ اگر در محیط کارتان به نور خیلی دقیق تری نیاز دارید لامپ های 9 وات ال ای دی مناسب شما می باشد. البته دقت داشته باشید که اگر پایه چراغ است و در فاصله دورتری قرار دارد، باید از لامپ با توان بیشتری استفاده کنید.

لامپ مناسب چراغ مطالعه مهندسی

در زمان نقشه کشی، طراحی طلا و جواهرات و… استفاده از یک چراغ مطالعه ضروری است. هر که میزان جزئیات اهمیت بیشتری داشته باشد، شدت نور زیادتری مورد نیاز است. در پاسخ به سوال لامپ مناسب چراغ مطالعه چند وات باشد؟ باید بگوییم بسته به نوع حرفه ای که به آن مشغول می باشید، انتخاب وات لامپ متفاوت است. لامپ 9 الی 12 وات مناسب می باشد.

بهترین مدل لامپ برای چراغ مطالعه

لامپی را باید انتخاب کنید که بهره وری ویژه ای داشته باشد. استفاده از لامپ های بهره ور در جهت کاهش مصرف انرژی و هزینه های مربوط به برق مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چه این مدل از لامپ ها به دلایل اقتصادی و زیست محیطی با صرفه می باشند، اما اگر بهره وری لامپ پایین باشد به جای تولید نور انرژی گرمایی بیشتری تولید می کنند.

لامپ مناسب برای چراغ مطالعه

لامپ مناسب چراغ مطالعه چند وات باشد؟

به همین خاطر چون معمولا این لامپ ها در نزدیکی افراد مورد استفاده قرار می گیرند، به همین خاطر استفاده از نمونه های لامپ با بهره وری کم که بیشتر انرژی را به گرما تبدیل می کنند می تواند آزاردهنده باشد. به همین خاطر دقت داشته باشید که علاوه بر انتخاب لامپی که بهره وری مناسبی دارد.

هزینه خرید لامپ مناسب چراغ مطالعه

لامپ مناسب چراغ مطالعه رنج قیمتی متفاوتی دارد. البته که هزینه خرید این محصولات خیلی زیاد نیست و کاملا معقول می باشد. خرید این لامپ ها از آنجایی که بر روی سلامتی  چشم شما تاثیر گذارند لازم است تا حتما نمونه ای را خریداری کنید که استاندارد باشد.

سخن پایانی درباره لامپ مناسب چراغ مطالعه

در این مقاله به سوال لامپ مناسب چراغ مطالعه چند وات باشد؟ که سوال بسیاری از مشتری ها می باشد؛ پاسخ دادیم . شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کالای برق حصاری با کیفیت ترین مدل ها لامپ مناسب با چراغ خوابتان را خریداری کنید.

سوالات متداول درباره خرید لامپ مناسب چراغ مطالعه

  1.  لامپ مناسب چراغ مطالعه مخصوصی عکاسی چند وات باشد؟
    اگر از چراغ مطالعه برای نورپردازی سوژه در زمان عکاسی استفاده می کنید لامپ با توان 12 تا 30 وات مناسب شما می باشند. توان لامپ را بر حسب فاصله سوژه و نور محیط تعیین کنید.
  2. شدت نور چراغ مطالعه بر اساس چه معیارهایی تعیین می شود؟
    شدت نور لامپ رو بر حسب نوع کاربرد چراغ مطالعه و سن افراد می توان تعیین کرد. هر چه کار دقیق تری را بخواهید انجام بدهید باید شدت نور را نیز بالاتر ببرید.
  3. لامپ مناسب چراغ مطالعه باید چند کلوین باشد؟
    لامپ مناسب مطالعه باید بین 4000 تا 4500 کلوین باشد. البته به نوع استفاده شما توان لامپ نیز متفاوت است.
88 / 100

1 Comment to “ لامپ مناسب چراغ مطالعه چند وات باشد؟”

  1. ماریا رضایی says :پاسخ

    سلام
    معرفی عالی، بعضی از ای باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *