بهترین مدل لامپ کم مصرف مناسب خانه

/ / دانستنی ها, لامپ
بهترین لامپ کم مصرف برای خانه

بهترین لامپ کم مصرف برای خانه

بشر از روزی که به روی زمین آمده تا به حال، مدام در پی اختراع وسایلی می باشد که زندگی را برای خود آسان تر کند. بی شک همه انسان ها برای دید در شب، مکان های بسته و مکان هایی که از نور کافی برخوردار نیستند، به نور نیاز دارند. پس می شود گفت که اختراع وسایل روشنایی بخش مانند فانوس، چراغ، لامپ و دیگر وسایل نوری از مهم ترین اختراع های بشر می باشد. اما بعد از اختراع این لامپ ها و فانوس ها، انسان به دنبال بهترین نوع و بی ضرر ترین آن ها می باشد. لامپ کم مصرف برای خانه یکی از اختراع هایی بود که هزینه ها و مصرف انرژی را کم کرد. حال بیشتر مردم به دنبال بهترین لامپ کم مصرف به دلیل هزینه کمتر نسبت به باقی مدل های لامپ می باشند.

هزینه های لامپ کم مصرف برای خانه

لامپ های کم مصرف برای خانه نوعی از لامپ های فلورسنت می باشند که به جای لامپ های پر مصرف که به لامپ های رشته ای معروف هستند ساخته شده اند. قیمت لامپ های کم مصرف نسبت به لامپ های رشته ای بالا تر می باشد اما به دلیل اینکه این لامپ ها مصرف کم تری یعنی تقریبا یک پنجم (20 درصد) و طول عمر مفید زیاد تری دارند، در کل هزینه این لامپ ها نسبت به لامپ های پر مصرف کمتر می باشد. اما یک نکته دیگری که این لامپ ها دارند این است که با این وجود که مصرف کمتری نسبت به لامپ های پر مصرف دارند اما هردو به یک اندازه نور تولید می کنند. لامپ فلورسنت یا همان لامپ های مهتابی که اکثر مردم از آن استفاده می کند شاید بهترین لامپ کم مصرف باشد چون همانطور که گفتیم در حین کم مصرف بودن نور بسیار خوبی ایجاد می کند.

معایب لامپ های کم مصرف

خب همان طور که بالا تر مزایای لامپ کم مصرف برای خانه را گفتیم اکنون به معایب این مدل از لامپ ها اشاره داریم که عبارت اند از:

  • این لامپ ها تقریبا ده هزار ساعت می توانند روشنایی تولید کنند اما با هر بار خاموش و روشن کردن این لامپ ها از عمر آن ها کم می شود پس این لامپ ها بیشتر مناسب مکان هایی است که لامپ همواره روشن باشد تا طول عمر آن ها کم نشود.
  • یکی از بزرگترین ضرری که این لامپ های کم مصرف دارند این است که دارای مقداری فلز جیوه هستند. این فلز در حالت عادی که لامپ روشن باشد آسیبی به ما نمی رساند ولی اگر لامپ بشکند این ماده سمی از طریق تنفس وارد بدن ما می شود که مشکل هایی مانند میگرن، اختلال در عملکرد شش ها، عملکرد کلیه ها و سیستم عصبی به وجود می آورد.
  • لامپ های کم مصرف را نمی توان در فضای باز استفاده کرد و حتما باید در مکان سر بسته استفاده شوند.
  • این لامپ ها در چشم ها هم تاثیر دارند. به این صورت که اگر در روز کسی بیشتر از هشت ساعت در معرض نور لامپ های کم مصرف قرار بگیرد احتمال آن که درگیر مریضی آب مروارید شود پنج برابر بیشتر از باقی افراد می باشد.
  • نکته دیگری که که قابل ذکر است این لامپ ها را نباید در مکان هایی که رطوبت دارند مانند استخر، سونا، گل خانه ها استفاده کرد.

خب همانطور که مشاهده کردید اگر بهترین لامپ کم مصرف برای خانه هم داشته باشید باز هم مضراتی دارد که اگر نکاتی را رعایت شود می توان این مضرات را به حداقل رساند.

بامپ کم مصرف

فواید و معایب لامپ کم مصرف

فواید لامپ کم مصرف برای خانه

با توجه به این مزایا بهتر است که برای خرید بهترین لامپ کم مصرف اقدام کنید. لامپ کم مصرف همان طور که در بالاتر گفته شد مزایایی دارد که باز میخواهیم به آن ها بپردازیم. این مزایا عبارت اند از:

  1. لامپ های کم مصرف برای خانه نسبت به لامپ های رشته ای حدود هشت برابر طول عمر بیشتری دارند.
  2. این لامپ ها نسبت به لامپ های پر مصرف گرمای بسیار کمتری ایجاد می کنند.
  3. مصرف انرژی این لامپ ها نسبت به باقی لامپ ها خیلی کمتر میباشد. (حدود یک پنجم)
  4. قیمت این لامپ ها مقداری بیشتر از لامپ های پر مصرف می باشد ولی چون که مصرف آنها خیلی کمتر و عمر آن ها بیشتر از باقی لامپ ها است در کل هزینه ها را پایین تر می آورد.
لامپ کم مصرف

فواید استفاده از لامپ کم مصرف

استفاده لامپ کم مصرف در خانه

در خانه های مسکونی از لامپ های زیادی استفاده می شود که باید همیشه بهترین لامپ کم مصرف را در خانه استفاده کنیم. در راهرو ها و پذیرایی می توان از لامپ های مهتابی، در آشپز خانه و حمام و سرویس بهداشتی از لامپ های مارپیچی و در چراغ خواب ها می توان از لامپ های کم مصرفی که نور کمتری دارند، استفاده کرد.

برند های تولید کننده لامپ کم مصرف

برند های زیادی در حال تلاش هستند تا بهترین لامپ کم مصرف را به مردم به ارائه کنند، مانند صنایع الکترونیک افراتاب، شرکت فیلیپس، شرکت امید پدیده و دیگر شرکت ها لامپ های کم مصرف روزانه در حال ساخت لامپ کم مصرف برای خانه و دیگر مکان های سر بسته می باشند.

لامپ کم مصرف

بهترین لامپ کم مصرف خانگی

سخن پایانی

لامپ های کم مصرف می توانند بهترین لامپ برای خانه باشند زیرا در عین حال که فواید زیادی از جمله عمر بیشتر، ایجاد دمای کمتر، مصرف انرژی پایین و هزینه اندکی که  دارند، با توجه به نکات بالا می توانید لامپ های کم مصرف را جایگزین لامپ های پر مصرف کنید. انواع متفاوتی از لامپ ها کم مصرف در سایت کالای برق حصاری به نمایش گذاشته شده اند. شما میتوانید با مراجعه به این فروشگاه آنها را خریداری کنید.

سوالات متداول درباره بهترین لامپ کم مصرف برای خانه

1کدام برند ها لامپ های کم مصرف تولید می کنند؟
برند های زیادی مشغول به این کار هستند از جمله  آنها می توان به صنایع الکترونیک افراتاب، شرکت فیلیپس، شرکت امید پدیده و … اشاره کرد.
2مزایای این لامپ ها بیشتر است یا معایب آن؟

این لامپ ها هم مزایا زیادی دارد هم معایب اما اگر نکات ایمنی استفاده از این لامپ ها را رعایت کنیم، مضرات این لامپ ها بسیار کم می شود.

3برای اینکه بهترین لامپ کم مصرف را داشته باشیم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
باید در مکان های سر بسته و ارتفاع بالا نصب شوند و زیاد روشن و خاموش نشوند و در مکان های مرطوب استفاده نشود.
85 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *