بازده نوری لامپ ال ای دی بیشتر است یا رشته ای

/ / دانستنی ها
بازده نوری لامپ ال ای دی بیشتر است یا رشته ای

اگر می خواهید برای منزل، محل کار، شرکت و… خود ، نسبت به خرید لامپ اقدام کنید اما نمی دانید لامپ ال ای دی بگیرید و یا رشته ای، با ما باشید تا این دو لامپ محبوب در ایران را با یکدیگر بررسی نماییم. همانطور که میدانید لامپ های رشته ای قدمتی بسیار طولانی تر از لامپ های ال ای دی دارند و لامپ های ال ای دی تقریبا چند سالی هست که بسیار محبوب شده است. اما به نظرتان کدام بازدهی نور بیشتری دارد؟ رشته ای؟ و یا ال ای دی؟

بررسی لامپ های ال ای دی و رشته ای

امروزه نورپردازی در محیط از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به نحوی که ما باید برای هر محیطی نوعی روشنایی در نظر بگیرید. لامپ های رشته ای ساختار و تکنولوژی ای قدیمی داشته و امروزه در کمتر محیط هایی از این نوع لامپ ها استفاده می کنند. چرا که این لامپ ها به دلیل مصرف بالای برق و همچنین تولید گرما، مقرون به صرفه نبوده و بازدهی نور کمی به نسبت لامپ های ال ای دی دارند. لامپ های ال ای دی ساختاری بسیار جدید و ساده ای دارند به نحوی که این لامپ ها تنها به وسیله تعدادی ال ای دی، یک برد، یک درایور و بدنه کار می کند.

مزایای استفاده از لامپ ال ای دی

کم مصرف بودن

یکی از مهم ترین ویژگی های لامپ های ال ای دی کم مصرف بودن به همراه نورپردازی بسیار زیبا و قوی می باشد. استفاده کردن از لامپ های ال ای دی بسیار مقرون به صرفه بوده که می تواند گزینه مناسبی برای تمام محیط ها باشد.

کم مصرف بودن

کم مصرف بودن لامپهای ال ای دی

بالا بودن طول عمر

شما می توانید از لامپ های ال ای دی خود به طور متوسط تا چندین سال استفاده کنید. ناگفته نماند ه قیمت لامپ های ال ای دی بسیار ارزان بوده به نحوی که شما به راحتی می توانید هر تعداد از این لامپ ها را خریداری نمایید.

داشتن ایمنی

یکی دیگر از مهمترین مزایای استفاده از لامپ های ال ای دی، بالا بودن ایمنی آنها نسبت به دیگر لامپ ها می باشد. چراکه این لامپ ها گرمای بسیار کمی تولید کرده و به راحتی می توانید به آن دست بزنید. اما لامپ های رشته ای به سرعت داغ شدن و حتی ممکن است موجب آتش سوزی شود.

مقاوم بودن

همچنین یکی دیگر از مزیت های استفاده از لامپ ها ال ای دی مقاومت بسیار بالای آنها در مقابل رطوبت و.. می باشد که هیچ تاثیری به روی بازدهی نور آنها نخواهد داشت.

متنوع بودن و داشتن رنگ های مختلف

ناگفته نماند که شما می توانید برای هر نوع محیطی لامپ ال ای دی مخصوص به خود را تهیه نمایید. تمامی لامپ های ال ای دی نوری بسیار با کیفیت و واضح داشته که به مرور زمان از کیفیت آن کاسته نخواهد شد. همچنین باید توجه داشته باشید که لامپ های ال ای بر حسب نوع و توان قیمت های گوناگونی دارند، اما به صورت کلی همه ی آنها کاملا مقرون به صرفه می باشند.

متنوع بودن و داشتن رنگ های مختلف

متنوع بودن لامپ های ال ای دی و داشتن رنگ های مختلف

سالم بودن نور ال ای دی

تمامی لامپ های ال ای دی فاقد تولید نور های فرابنفش و یا مادون قرمز بوده که در نهایت هیچ آسیبی به سلامت بدن نخواهد رساند.

میزان خاموش و یا روشن کردن لامپ

این شاخص هیچ گونه ارتباطی به طول عمر لامپ ال ای دی نداشته و در نتیجه می توانید میلیون ها بار لامپ ال ای دی خود را روشن ویا خاموش نمایید.

میزان خاموش و یا روشن کردن لامپ

درباره میزان خاموش و یا روشن کردن لامپ

لامپ ال ای دی بهتر است یا رشته ای؟

و در آخر یکی از مهم ترین مزایای لامپ های ال ای دی بالا بودن بازدهی نور آنها می باشد. چرا که لامپ های ال ای دی بازده نوری برابر 74 تا 120 لومن داشته که مقدار بسیار بالایی می باشد. اما این شاخص برای لامپ های رشته ای رقمی برابر 10 تا 15 لومن می باشد که بسیار کمتر از لامپ های ال ای دی است. همچنین مصرف برق لامپ های رشته ای بسیار بالا بوده و لامپ های ال ای دی بسیار به صرفه می باشند. اما ناگفته نماند که نور لامپ های رشته ای بسیار طبیعی بوده و یکنواخت می باشند.

لامپ ال ای دی بهتر است یا رشته ای؟

مقایسه لامپ های رشته ای و ال ای دی

جمع بندی

امروزه لامپ های بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید از هر کدام برای نورپردازی محیط مورد نظر استفاده کنید. اما باید دقت داشته باشید که هر نوع لامپی مزایا و معایب خاص خود را دارند. که ما با خواندن مطالب این مقاله متوجه شدیم لامپ های ال ای دی مزایای بسیار بیشری همچون بالا بودن بازدهی نور نسبت به لامپ های رشته ای دارند. به همین علت لامپ های ال ای دی با داشت قیمتی بسیار مقرون به صرفه و طول عمر بسیار بالا، گزینه بسیار مناسبی برای منازل، ادارات، مدارس و.. م باشد. همچنین شما می توانید برای خرید لامپ و یا دیگر محصولات برقی ب فروشگاه برق حصاری مراجعه نمایید.

سوالات متداول
  1. طول عمر متوسط لامپ های ال ای دی به چه میزان می باشد؟
    این لامپ ها با داشتن طول عمری معادل 50 هزار ساعت و داشتن نوردهی بسیار با کیفیت مزایای بسیار زیادی برای شما خواهند داشت.
  2. لامپ های ال ای دی بهتر اند و یا لامپ های رشته ای؟
    لامپ های رشته ای نوری گرم و طبیعی دارند اما مصرف برق و بازدهی نور آنها بسیار کمتر از لامپ های ال ای دی می باشند. به همین علت لامپ ال ای دی بسیار پر بازده تر از لامپ های رشته ای می باشد.
  3. مصرف برق لامپ های ال ای دی بیشتر است و یا رشته ای؟
    لامپ های رشته ای گرمای بسیار زیادی تولید می کنند پس در نتیجه مصرف برق لامپ های رشته ای بسیار بیشتر از ال ای دی ها می باشند.
83 / 100

1 Comment to “ بازده نوری لامپ ال ای دی بیشتر است یا رشته ای”

  1. سلام
    توضیحات خوبی دادید. سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *