یک لامپ 100 چند لوکس است؟

/ / دانستنی ها
یک لامپ 100 چند لوکس است؟

تبدیل لوکس به وات

زمانی که برای خرید لوازم برقی به فروشگاه ها یا سایت ها مراجعه می کنید با واحدهایی مانند لوکس، لومن و کاندلا مواجه می شوید. شما قبل از اینکه نسبت خرید لامپ مراجعه کنید باید با واحدهای ذکر شده تا حدودی آشنا باشید. آیا می دانید یک لامپ 100 چند لوکس است؟ زمانی می توانید به این سوال پاسخ دهید که واحد لوکس را به خوبی بشناسید و بتوانید آن را به وات تبدیل کنید. حتما برایتان سوال پیش آمده است که چرا از واحدهای یکسان استفاده نمی شود. در پاسخ باید گفت هر واحد جنبه مختلفی از نور را اندازه گیری می کند.

لوکس چیست؟

قبل از اینکه به سوال یک لامپ 100 چند لوکس است؟ پاسخ دهیم لازم است شما بدانید لوکس چیست؟ در واقع به زبان ساده لوکس واحد شدت روشنایی در SI است و نماد آن LX می باشد. به زبان ساده تر می توان گفت 1 لوکس برابر است با شدت روشنایی که یک شمع در فاصله ی یک متری دارد.

لوکس در لامپ

واحد روشنایی لوکس در لامپ

لومن چیست؟

اگر می خواهید بدانید یک لامپ 100 چند لوکس است؟ باید با لومن هم آشنایی داشته باشید. باید گفت لومن واحد شار نوری است و با نماد lm نشان داده می شود. به زبان ساده تر می توان گفت لومن در واقع میزان نوری که از یک منبع نور خارج می شود را نشان می دهد. لومن هر لامپ بر روی جعبه لامپ درج می شود. یک لامپ 100 وات چند لوکس است؟ حال که با لوکس و لومن آشنا شدید می توانید به این سوال پاسخ دهید.

چگونه بفهمیم یک لامپ 100 چند لوکس است؟

زمانی که شما یک لامپ 100 خریداری می کنید می دانید یک لامپ 100 چند لوکس است؟ با نگاه به جعبه لامپ می توانید متوجه مقدار لومن شوید. یک لامپ 100 حدود 1600 لومن است. اما در مورد لوکس لامپ باید گفت لوکس لامپ به مکانی که لامپ را در آن استفاده می کنید بستگی دارد. اگر فضای شما کوچک است میزان لوکس لامپ زیاد است. در واقع باید گفت لوکس با فضایی که لامپ در آن استفاده می شود رابطه عکس دارد. برای اینکه مقدار لوکس یک لامپ را متوجه شوید کافی است لومن لامپ را به مساحت خانه خود تقسیم کنید.

لامپ 100 چند لوکس است؟

چکونگی محاسبه لوکس در لامپ 100

مثلا اگر شما از یک لامپ 100 در یک خانه 50 متری استفاده می کنید مقدار لوکس می شود:

30=50 ÷1600

تفاوت لومن با وات

اگر می خواهید بهتر بدانید یک لامپ 100 چند لوکس است؟ باید تفاوت لومن با وات را به خوبی بدانید. به زبان ساده باید گفت برای تحلیل میزان روشنایی از لومن و برای بررسی انرژی ها از وات استفاده می شود و این تفاوت لومن و وات است. دلیل اینکه ما بیشتر وات را شنیده ایم این است که به میزان انرژی اهمیت می دهیم.

لوکس و لومن چه ارتباطی با هم دارند؟

درباره لومن باید گفت مقدار آن ثابت است و هیچ تغییری ندارد. اما میزان لوکس به عواملی مانند ضریب جذب دیوارها و مساحت بستگی دارد. در واقع برای اینکه بدانید یک لامپ 100 چند لوکس است؟ کافی است به لومنی که روی جعبه لامپ ذکر شده توجه کنید و آن را به مساحت خانه خود تقسیم کنید. شما به سادگی می توانید لوکس یک لامپ را محاسبه کنید. این امر سبب می شود تا در هنگام خرید با مشکل مواجه نشوید.

نکات مهم در خرید لامپ

می دانید یک لامپ 100 چند لوکس است؟ برای اینکه در خرید یک لامپ دچار مشکل نشوید باید به نکاتی توجه داشته باشید. نکات مهم در خرید لامپ عبارتند از:

  • باید شناختی در مورد واحدهای نوری داشته باشید.
  • نوع لامپی که قصد خریداری آن را دارید مشخص کنید.
  • به لامپ چند وات نیاز دارید.
  • رنگ نور و نوع نور مورد نیاز خود را مشخص کنید.
  • از فروشگاه های معتبر لامپ را تهیه کنید.
  • لامپ باید دارای ضمانت نامه باشد.

برای خرید لامپ می توانید به سایت کالای برق حصاری مراجعه کنید. محصولات موجود در سایت کالای برق حصاری دارای ضمانت نامه می باشند. یکی از ویژگی های این سایت معتبر فروش لامپ و لوازم برقی قیمت بسیار مناسب محصولات آن است. در واقع محصولاتی که از این سایت خریداری می کنید قطعا با فروشگاه های دیگر اختلاف قیمت دارد.

سخن پایانی

برای اینکه بدانید یک لامپ 100 چند لوکس است؟ لازم است تا با واحدهای نوری مانند لوکس و لومن آشنایی داشته باشید. بطور کلی برای محاسبه لوکس لامپ شما باید لومن لامپ را بر مساحت مکانی که قرار است لامپ در آن استفاده شود تقسیم کنید.

سوالات متداول

  1. چه نوع لامپی خریداری کنیم؟
    پیشنهاد می شود لامپ ال ای دی خریداری کنید زیرا این لامپ ها مانع از انتشار اشعه های مضر می شوند.
  2. چگونه لومن یک لامپ را اندازه گیری کنیم؟
    لومن لامپ به اندازه گیری نیاز ندارد و بر روی جعبه لامپی که خریداری می کنید ذکر شده است.
  3. بهره لامپ های ال ای دی چقدر است؟
    بهره لامپ یعنی نسبت نوردهی یک لامپ با برقی که مصرف می کند. بهره لامپ های ال ای دی بین 30 تا 90 است.
84 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *