چگونه می توان فهمید لامپ مهتابی سوخته؟

/ / دانستنی ها
چگونه می توان فهمید لامپ مهتابی سوخته؟

مشکلات لامپ های فلورسنت

اگر در خانه از لامپ های فلورسنت استفاده می کنید ممکن است پس از گذشت مدت زمانی متوجه مشکلاتی مانند پرپر کردن شوید. افرادی که در خانه از لامپ استفاده می کنند همواره این سوال را می پرسند که چگونه می توان فهمید لامپ مهتابی سوخته؟ یا از کجا متوجه شویم لامپ مهتابی سوخته؟ در برخی موارد لامپ مهتابی سالم است و ممکن است مشکل از استارت آن باشد. لامپ های مهتابی ممکن است پس از مدتی چشمک بزنند و یا روشن نشوند برای اینکه بتوانید ایرادات را شناسایی و رفع کنید باید با این لامپ ها آشنایی داشته باشید. بهتر است نسبت به خرید لامپ مهتابی با کیفیت اقدام کنید تا از مشکلات ممکن در امان باشید.

طول عمر لامپ های مهتابی

چگونه می توان فهمید لامپ مهتابی سوخته؟ لامپ های فلورسنت یا مهتابی طول عمر بالایی دارند و معمولا تا 10000 ساعت برای مصرف کننده کار می کنند. این لامپ ها دوام و طول عمری مانند لامپ های کم مصرف دارند ولی خیلی کمتر دچار مشکل می شوند. این لامپ ها تا 30 درصد کمتر انرژی مصرف می کنند و از نظر اقتصادی هم به صرفه تر هستند. خیلی کم پیش می آید که دچار مشکل شوند اما در برخی موارد به دلیل استفاده نادرست و خاموش و روشن کردن بیش از حد ممکن است بسوزند و یا نیم سوز بشوند. اما چگونه می توان فهمید لامپ مهتابی سوخته؟ از کجا بفهمیم لامپ مهتابی سوخته؟

طول عمر لامپ های فلورست چقدر است؟ پاسخ در سایت کالای برق حصاری

انواع لامپ مهتابی

علائم نیم سوز شدن یا سوختگی لامپ مهتابی

اگر به دنبال این هستید که متوجه شوید چگونه می توان فهمید لامپ مهتابی سوخته؟ باید به علائم آن توجه داشته باشید. علائمی که نشان می دهند لامپ مهتابی سوخته و یا نیم سوز شده عبارتند از:

  • پرپر کردن که یکی از عوامل شایع می باشد.
  • کم شدن قابل توجه حجم روشنایی
  • سیاه شدن دو سر لامپ
  • زمانی که کلید برق را می زنید مهتابی روشن نمی شود.
  • نور بخشی از مهتابی زرد شده است.

در پاسخ به سوال چگونه می توان فهمید لامپ مهتابی سوخته؟ باید گفت که علائم بالا همگی نشان دهنده سوختگی و یا نیم سوز شدن مهتابی است.

رفع مشکل پرپر کردن مهتابی

چگونه می توان فهمید لامپ مهتابی سوخته؟ یکی از علائم آن پرپر کردن است. اما در برخی موارد این پرپر کردن نشانه مشکل در لامپ نیست. در بیشتر موارد استارت مهتابی دچار مشکل شده است. برای اینکه متوجه شوید استارت مهتابی شما مشکل دارد یا خیر باید آن را در بیاورید و مجدد جا بزنید. پس از جا زدن مجدد استارت مهتابی کمی آن را بچرخانید. چرخاندن استارتر مهتابی سبب می شود تا به خوبی در جای خود قرار بگیرد.

اگر پس از جا زدن هنوز هم لامپ مهتابی پرپر می کرد باید نسبت به خرید یک استارت مهتابی اقدام کنید. زمانی که متوجه شدید استارت مهتابی شما مشکل دارد باید سریع استارت جدید را خریداری کرده و جایگزین نمایید. چگونه می توان فهمید لامپ مهتابی سوخته؟ با بررسی استارت متوجه می شوید که آیا لامپ سوخته یا خیر.

از کجا بفهمیم لامپ مهتابی سوخته؟ پاسخ در سایت کالای برق حصاری

لامپ مهتابی

علائم اصلی نشان دهنده سوختگی ترانس مهتابی

در برخی موارد ممکن است با تعویض استارت مشکل حل نشود. در پاسخ به سوال چگونه می توان فهمید لامپ مهتابی سوخته؟ باید گفت بهتر است ترانس مهتابی را بررسی کنید. از علائم نشان دهنده سوختن ترانس مهتابی می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  • صدای بیش از حد و آزار دهنده
  • روشن نشدن مهتابی
  • کاهش یافتن شدت نور لامپ مهتابی

سوختن لامپ مهتابی

چگونه می توان فهمید لامپ مهتابی سوخته؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با بررسی موارد بالا متوجه می شوید که لامپ مهتابی شما سالم است یا خیر. اما با بررسی برخی علائم می توان گفت که لامپ مهتابی سالم است یا خیر این علائم عبارتند از:

  • استارت مهتابی را بررسی و تعویض کنید.
  • لامپ مهتابی را عوض کنید.
  • ترانس مهتابی را تعویض کنید.
  • اگر سیم کشی مهتابی مشکل دارد آن را رفع کنید.
علت سوختن لامپ مهتابی چیست؟ پاسخ در سایت کالای برق حصاری

تعویض لامپ مهتابی سوخته

قیمت خرید لامپ مهتابی

طول عمر لامپ های مهتابی بسیار بالا می باشد. اما ممکن است به دلیل استفاده از لامپ های بی کیفیت و یا استفاده بیش از حد از آنها دچار مشکل شوند. برای خرید انواع لامپ و لامپ های مهتابی به سایت کالای برق حصاری مراجعه کنید. در این سایت شما می توانید انواع لامپ ها را با بهترین قیمت خریداری کنید. بهتر است با خرید یک لامپ مناسب از افزایش هزینه های خود جلوگیری کنید.

سخن پایانی

چگونه می توان فهمید لامپ مهتابی سوخته؟ بطور کلی در پاسخ به این سوال باید گفت اگر متوجه شدید لامپ مهتابی پرپر می کند و یا صدای آزار دهنده تولید می کند لامپ مهتابی شما سوخته است. ممکن است علت پرپر کردن لامپ مهتابی استارت آن باشد پس اول آن را بررسی کنید اگر رفع نشد نسبت به تعویض لامپ اقدام کنید. برای خرید انواع لامپ و لوازم برقی با بهترین قیمت به سایت کالای برق حصاری مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. چرا لامپ های فلورسنت گاهی خیلی زود می سوزند؟
    عواملی مانند کیفیت پایین لامپ، خاموش و روشن کردن های پی در پی و افزایش دمای بیش از حد سبب می شود تا این لامپ ها پیش از موعد بسوزند.
  2. قیمت لامپ ها فلورسنت چگونه است؟
    این لامپ ها به دلیل طول عمر بالایی که دارند قیمت آنها نیز از سایر لامپ ها مانند لامپ های رشته ای بیشتر است.
  3. مزیت اصلی لامپ های فلورسنت چیست؟
    مزیت اصلی لامپ های فلورسنت مصرف بسیار پایین آنها می باشد. این لامپ ها سبب کاهش هزینه برق مصرفی می شوند.
88 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *