چرا لامپ ها زود می سوزند؟

/ / دانستنی ها
چرا لامپ ها زود می سوزند؟

دلایل سوختن لامپ ال ای دی

لامپ ها هم مانند سایر وسایل برقی ممکن است بر اثر دلایل مختلفی بسوزند. اما برخی لامپ ها قبل از گارانتی و قبل از حداقل زمان مصرف می سوزند. اما چرا لامپ ها زود می سوزند؟ شما قبل از اینکه نسبت به خرید لامپ اقدام کنید لازم است تا بدانید چرا برخی از لامپ های LED زود می سوزند تا در زمان خرید لامپ بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. یکی از دلایل اصلی سوختن زود هنگام لامپ ها کیفیت بسیار پایین برخی از این محصولات است.

دلیل سوختن زود هنگام لامپ ها

یکی از اصلی ترین دلایل سوختن لامپ ها گرمای بیش از حد است. در پاسخ به سوال چرا لامپ ها زود می سوزند؟ باید گفت گرما برای لوازم برقی مضر است و هر چه دما بیشتر شود لامپ ها زودتر می سوزند. لامپ هایی که طراحی مناسبی ندارند نمی توانند گرما را به بیرون هدایت کنند و این امر سبب سوختن درایور لامپ می شود. سوختن زود هنگام لامپ ها سبب افزایش هزینه های شما می شوند. پس بهتر است در زمان خرید دقت داشته باشید و با خرید لامپ باکیفیت از افزایش هزینه های خود جلوگیری کنید.

چرا لامپ ها زود می سوزند؟

تفاوت لامپ های باکیفیت و بی کیفیت

دلیل زود سوختن لامپ های رشته ای

لامپ های رشته ای مصرف برق زیادی دارند و از زمانی که لامپ های LED و لامپ های کم مصرف به بازار عرضه شده اند از این لامپ ها کم تر استفاده می شود. چرا لامپ ها زود می سوزند؟ لامپ های رشته ای بیشتر انرژی را به گرما تبدیل می کنند بیان کردیم که گرما دشمن تمامی لوازم برقی است. لامپ های رشته ای طول عمر پایینی دارند و از نظر اقتصادی بصرفه نیستند. این لامپ ها طول عمری بین 4 تا 5 ماه دارند که این در مقایسه با سایر لامپ ها بسیار پایین می باشد.

خرید انواع لامپ های رشته ای

نور کم لامپ های رشته ای

چرا لامپ های ال ای دی می سوزند؟

در پاسخ به سوال چرا لامپ ها زود می سوزند؟ باید گفت لامپ های ال ای دی طول عمر بالاتری نسبت به سایر لامپ ها دارند. این لامپ ها در برابر نوسانات برقی مقاوم هستند پس چرا گاهی این لامپ ها می سوزند؟ در پاسخ به این سوال باید به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  • دمای بیش از حد محیط
  • کیفیت پایین لامپ ها
  • طراحی نامناسب لامپ های LED
  • خراب بودن کلید برق
  • مشکل در سیم کشی برق
  • خراب بودن سرپیچ لامپ
  • مشکل در چیپ لامپ های ال ای دی

در پاسخ به سوال چرا لامپ ها زود می سوزند؟ باید به موارد بالا اشاره داشت. بهتر است برای خرید لامپ به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و از لامپ های با کیفیت خریداری کنید. خرید یک لامپ با کیفیت از افزایش هزینه های شما جلوگیری می کند.

خرابی سرپیچ لامپ ها

یکی از پاسخ ها برای سوال چرا لامپ ها زود می سوزند؟ خراب بودن سرپیچ است. خرابی سر پیچ لامپ ها یکی از عواملی است به سرعت سبب سوزاندن لامپ ها می شود. درون سرپیچ لامپ ها دو کنتاک وجود دارد. یکی از آنها برای فاز و دیگری برای نول است. در بیشتر موارد فنر زیر کنتاک ها حالت خود را از دست می دهد. این امر سبب ایجاد اختلال در برق رسانی و در نتیجه سبب سوختن لامپ می شود.

چرا لامپ ها زود می سوزند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت اگر از لامپ با کیفیتی استفاده می کنید حتما سرپیچ را بررسی کنید. خرابی سرپیچ به سرعت به لامپ آسیب وارد می کند. اگر سرپیچ را باز کردید و متوجه شدید فنر زیر کنتاک ها خراب شده نسبت به تعویض سرپیچ اقدام کنید.

آیا سرپیچ خراب سبب سوختن لامپ ها می شود؟ پاسخ در سایت کالای برق حصاری

سرپیچ لامپ سالم

نوسانات برق

چرا لامپ ها زود می سوزند؟ زمانی که ولتاژ برق شما افزایش می یابد لامپ های شما در ابتدا نور بیشتری تولید می کنند. جریان بالا پس از مدتی به لامپ ها آسیب وارد کرده و سبب سوختن آنها می شود. بهتر است برای اینکه از سوختن زود هنگام لامپ ها جلوگیری کنید ولتاژ برق خود را آزمایش کنید. شما با استفاده از یک مولتی متر می توانید ولتاژ برق را تست کنید. اگر جریان برق بیشتر از 220 ولت بود از یک برقکار بخواهید تا مشکل را پیدا کند.

دمای زیاد لامپ ها

لامپ ها بطور کلی در دمای پایین تر بهتر کار می کنند. تولید کنندگان انواع لامپ ها دمایی را مشخص می کنند و بیان می کنند که اگر دما بالاتر از مقدار بیان شده برود لامپ می سوزد. چرا لامپ ها زود می سوزند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت دمای زیاد لامپ ها یکی از دلایل اصلی است. چیپ لامپ های ال ای دی بسیار حساس است و اگر دمای آنها بیش از حد افزایش یابد لامپ ها دچار مشکل می شوند.

سخن پایانی

در پاسخ به سوال چرا لامپ ها زود می سوزند؟ بطور کلی باید گفت افزایش دما، نوسانات برق، مشکل در سیم کشی، خرابی سرپیچ و کیفیت پایین لامپ ها در دلایلی هستند که سبب سوختن لامپ ها می شوند. پیشنهاد می شود برای خرید لامپ به فروشگاه های معتبر مانند کالای برق حصاری مراجعه کنید. شما با مراجعه به سایت کالای برق حصاری می توانید لامپ ها را با هم مقایسه کرده و بهترین لامپ را خریداری کنید.

سوالات متداول

  1. چرا لامپ ها زودتر از زمان انتظار می سوزند؟
    عوامل مختلفی مانند نوسانات برق، ولتاژ بالا، گرمای بیش از حد، کیفیت پایین لامپ ها و … سبب می شوند تا لامپ ها زود بسوزند.
  1. آیا روشن و خاموش کردن زیاد لامپ ها تاثیری در طول عمر آنها دارد؟
    بله زیادی روشن و خاموش کردن لامپ ها از طول عمر آنها می کاهد.
  2. طول عمر لامپ های ال ای دی بیشتر است یا لامپ های رشته ای؟
    طول عمر لامپ های ال ای دی چند برابر لامپ های رشته است. لامپ های ال ای دی هم دوام بهتری دارند و هم نور بیشتری تولید می کنند.
88 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *