چراغ تونلی چیست؟چه کاربردی دارد؟

/ / دانستنی ها
بهترین لامپ برای چراغ تونلی

این نوع چراغ همانند نامی که دارد، در روشن کردن تونل ها استفاده می شوند. جنس چراغهای تونلی از آلیاژ آلومینیوم بوده که از مقاومت بالایی برخوردار است. این مدل چراغ ها به دلیل داشتن نور کم، برای تونل های قطار، چاله ی آسانسور، معادن و… استفاده می شود.یکی از مهم ترین خاصیت این چراغها، پخش کردن نور به صورت متقارن است که موجب می شود، چشم افراد در محیط کم نور اذیت نشود. همچنین این نوع چراغها از مصرف کمتر نسبت به دیگر لامپ ها برخوردار اند. چراغهای داخل تونل علاوه بر آن با داشتن طول عمر و راندمانی بسیار بالا، گزینه بسیار مناسبی برای محیط های تاریک صنعتی و یا چاله ها می باشد.در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با خرید لامپ برای انواع چراغ تونلی و کاربرد های آن آشنا کنیم:

چراغ تونلی و کاربرد های آن

کاربرد لامپ چراغ تونلی

کاربرد چراغ های مورد استفاده در تونل

چراغ های تونلی به دلیل همیشه روشن بودن و به وجود آمدن گرمای زیاد از آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده است تا مقاومت بالایی در مقابل گرما داشته باشد.درپوش و یا محافظ این نوع لامپ ها از جنس نشکن و نسوز بوده تا بتواند به خوبی گرمای زیاد و ضربه را تحمل کند.شما میتوانید بجای محافظ شیشه ای روی آن، از یک محافظی سیمی استفاده کنید تا استفاده از این نوع چراغ ها ساده شود.در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با انواع چراغ تونلی و کاربرد های آن آشنا سازیم:

چراغ از نوع سرپیچ دار

این مدل از چراغها از یک نوع سرپیچ با جنس سرامیکی E27 برخوردار بوده که دارای مقاومت بسیار بالایی نسبت به حرارت لامپ می باشد. داخل این چراغها معمولا لامپ های رشته ای 100 وات و یا 60 وات کم مصرف استفاده می شود. بدنه این نوع از چراغها از جنس آلومینیوم دایکا بوده که مقاومت بسیار بالایی دارد. این لامپ ها با روشنایی بسیار مطلوبی که دارند می توانند تمام محیط هارا به خوبی روشن نمایند.

چراغ تونلی از نوع LED

انواع لامپ چراغ تونلی

لامپ ال ای دی برای چراغ های داخل تونل

درون این نوع از چراغهای داخل تونل بجای سرپیچ از LED استفاده شده است که در نتیجه نور تولیدی آن بسیار بیشتر از لامپ های ساده خواهد بود. شما باید در هنگام استفاده از این نوع چراغها دقت زیادی داشته باشید تا از نظر ضربه و یا برخورد آب با آن آسیب نبیند.

اما این نوع لامپ های حتما باید به صورت ضد ضربه باشند تا در صورت برخورد لرزش عبور قطار ها از درون تونل، آسیبی به آن نرسد. اما به صورت کلی این نوع چراغها به دلیل کم مصرف بودن، نوردهی بالا و سازگار بودن با محیط زیست نسبت به تمامی چراغ های دیگر برتری دارد.

چراغ از نوع آسانسوری

درون آسانسور ها همیشه بسیار تاریک و بسته است و حتما باید از چراغهای داخل تونل برای آسانسور استفاده کنیم تا در مواقع ضروری با کمبود نور مواجه نشویم.

همچنین حتما باید برق مصرفی موتور خانه ی مربوط به آسانسور با برق دیگر جای ساختمان متفاوت باشد. معمولا برای کنترل این چراغ موجود در تونل آسانسور دو کلید تعبیه می شود، یکی در پایین ترین نقطه از طبقات و دیگری در مرتفع ترین نقطه ساختمان.

چراغ از نوع الکترو پروتون

این نوع چراغها از تکنولوژی بسیار جدیدی برخوردار است که از متریالی با بالاترین کیفیت برای ساخت این چراغ ها ساخته شده است. این مدل چراغها عموما در پشت بام خانه ها، حمام، راه پله ها، باغ ها و… استفاده می شود.

بهترین چراغ تونلی

چراغهای الکتروپروتونی

چراغهای تونلی از نوع گرد

این مدل چراغها بسیار در خیابان ها، اتوبان ها، ادارات، صنعت و…. کاربرد دارد. این مدل از چراغها دارای نوردهی بسیار بالا و مقرون به صرفه است.

چراغ گرد، بهترین برای تونل

چراغهای از نوع گرد برای تونل

ویژگی های دیگر

از دیگر ویژگی های این چراغها می توان به کنترل آن از راه دور و مقاومت بالای این چراغها نسبت به نوسانات برق و نداشتن جیوه و یا بسیاری از مواد شیمیایی اشاره کرد. همچنین این گونه چراغها هیچ پرتوی مادون قرمز و یا فرابنفشی از خود بروز نمی دهند.دلیل دیگر برای استفاده از این نوع چراغ ها در چاله ها این است که چراغ های تونلی بسیار ایمن بوده و کم خطر است و هیچ گونه جرقه و یا مشکلی در پیش ندارد و همچنین در مقابل گرما، سرما و رطوبت مقاومت بالایی دارد. شما می توانید بین شیشه و محافظ آلومینیومی آن یک واشر قرار داده و از ضد آب بودن آنها مطمئن شوید.

سخن پایانی

امروزه برای روشن کردن تونلها، پارک ها، اتوبان ها و بسیار از مکان های صنعتی که نیاز است از چراغ هایی با مقاومت بالا استفاده شود، از این چراغها استفاده می شود. شما می توانید برای مکان هایی مانند چاه های آسانسور، پارک ها، منازل و … از انواع و اقسام چراغ تونلی استفاده کنید. چراغهای تونلی عموما در برابر نوسانات برق مقاوم بوده و در اثر لرزش ، ضربه، آب و رطوبت مقاوم است. شما می توانید برای استعلام قیمت انواع چراغ های تونلی و خرید لامپ به فروشگاه لامپ 2 مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره چراغ های تونلی

ویژگی های یک چراغ تونلی با کیفیت چیست؟
از مهم ترین ویژگی های یک چراغ تونلی می توان به ضد ضربه، آب بودن آن اشاره کرد. علاوه بر آن مقاومت بسیار بالایی داشته و از طول عمر بالایی برخوردار است.
جنس بکار رفته در ساخت بدنه چراغ تونلی چیست؟
بدنه چراغ های تونلی از مواد بسیار با کیفیت پلی کربنات و همچنین آلومینیوم می باشد.
چگونه می توانیم چراغهای تونلی را نصب کنیم؟
شما می توانید با استفاده از دریل، پیچ و رولپلاک به سادگی اقدام به نصب چراغ های تونلی کنید.
82 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *