نورپردازی اتاق گیمینگ

/ / دانستنی ها
درباره نورپردازی اتاق گیمینگ

امروزه یکی از محبوب ترین تفریحاتی که از کودکان تا بزرگسالان به آن علاقه دارند، صنعت گیم و یا بازی می باشد، که شما با بهره مندی از نورپردازی اتاق گیمینگ می توانید لذت بازی کردن را چندین برابر کنید. بسیاری از افراد گمان می کنند که بازی کردن تنها یک راه برای گذراندن اوقات فراغت است اما اینگونه نیست. بسیاری از افراد برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای تلاش های بسیار زیادی می کنند و وقت های بسیار زیادی را پای بازی کردن می گذارند. این صنعت برای گیمر های حرفه ای بسیار پولساز بوده و شما می توانید برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای پس از تهیه یک دستگاه بازی، نمایشگر و… اقدام به خرید لامپ برای نورپردازی اتاق گیمینگ خود کنید، در ادامه با ما باشید تا شما را با نحوه این نوع از نورپردازی آشنا سازیم.

نحوه نورپردازی اتاق بازی

شما برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای باید به عوامل مختلفی توجه کرده و این شاخص ها را برای موفق شدن در خود تقویت نمایید. شما برای بازی کردن به صورت حرفه ای به تمرکز و دقت بسیار زیادی نیاز دارید، که از بهترین راه های افزایش تمرکز بهره مندی از بهترین نورپردازی اتاق گیمینگ می باشد که موجب آرامش روح شما شود. بسیاری از بزرگان گیمر در جهان بر این باورند که نور های موجود در اتاق تاثیر مستقیمی در نحوه بازی کردن دارد، به طور مثال رنگ آبی شمارا خونسرد و همچنین قرمز شمارا هیجانی می کند. درنتیجه باید تصمیم بگیرید از چه نوع رنگ نوری می خواهید برای اتاق بازی خود استفاده کنید.

عوامل مهم در نورپردازی اتاق بازی

عوامل مهم در نورپردازی

عوامل مهم در نورپردازی چیست

قبل از انجام نورپردازی اتاق گیمینگ باید به یکسری نکات حتما توجه کنید تا به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم:

تعیین جنسیت گیمر:

اولین و مهمترین شاخص که در تعیین نور اتاق گیمینگ تاثیر گذار است، جنسیت گیمر می باشد. چراکه هر جنسیتی سلیقه و روحیات خاص خود را نسبت به رنگ ها دارند که هرکدام با دیگری متفاوت می باشند.

بررسی ابعاد اتاق:

همچنین از مهمترین مسائل دیگر که باید حتما به آن دقت داشته باشید، میزان گنجایش اتاق شما می باشد. هر چه اتاق کوچکتر باشد باید از لامپ های کمتری استفاده کنید تا چراغ های اضافی موجب پرت شدن حواس گیمر نشود.

تعین وسیله بازی:

یکی دیگر از شخص های مهم در تعیین نوع نورپردازی اتاق گیمینگ نوع دستگاه بازی مورد استفاده برای گیمر می باشد. به طور مثال، یک فردی که با PS5 بازی می کند احتیاج به یک نورپردازی متفاوتی نسبت به مثلا PC دارد.

روش های نورپردازی اتاق گیمینگ

امروزه به صورت کلی از 3 دسته چراغ برای انجام این نوع از نورپردازی ها استفاده می شود که البته شما باید برای انجام این نورپردازی ها سلیقه شخصی خود را هم بکار گیرید تا بهترین و مناسب ترین نورپردازی برای شخصیت خود طراحی و اجرا کنید. که این 3 دسته عبارت اند از:

  • ایجاد نورپردازی درون سقف و یا دیواره های اتاقتان
  • ایجاد یک نورپردازی زیبا درون کیس و یا کیبورد
  • ایجاد یک نورپردازی خاص به روی میز بازی و یا صندلی

انتخاب بهترین نور

مزایای داشتن بهترین نور

مزایای داشتن بهترین نور چیست

همچنین از دیگر شاخص های مهم برای داشتن یک نورپردازی اتاق بازی جذاب، استفاده از نور هایی می باشد که موجب شادی و احساس خوب درون گیمر شود تا از بازی کردن احساس لذت بدست آورد. اما باید حتما توجه داشته باشید تا از رنگ های سفید و یا بیار روشن استفاده نکنید تا موجب خستگی چشم های خود نشوید. بهترین کار ترکیب کردن رنگ های از طیف قرمز و آبی می باشد تا حسی فوق العاده را به شما القا کند.

چراغ های مورد نیاز برای نورپردازی

شما برای انجام نورپردازی اتاق گیمینگ خود احتیاجی به چراغ های بسیار گران قیمت و یا غیر عادی ندارید. شما می توانید تنها با خرید یک سری لامپ های ال ای دی و یا ریسه های ال ای دی رنگی و با داشتن کمی سلیقه، بهترین نورپردازی برای اتاق بازی خود را ایجاد کنید. اما به صورت کلی ریسه های رنگی با داشتن طیف گسترده ای از رنگ ها، داشتن انعطاف پذیری، نصب آسان و… بسیار برای انجام اینجور نورپردازی های اتاق مناسب می باشند.

مهمترین اشتباهات در حین نورپردازی اتاق گیمینگ

اشتباهات در نورپردازی اتاق بازی

مهمترین اشتباهات در نورپردازی اتاق گیمینگ

همچنین برای انجام نورپردازی اتاق بازی خود باید حتما به یکسری نکات توجه کنید تا نتیجه معکوس از نورپردازی خود بدست نیاورید. در ابتدا باید دقت کنید که نباید به هیچ عنوان از نور های شدید و یا بد رنگ در پشت مانیتور استفاده کنید. دوم حتما سعی کنید تا چراغ های خود را به صورت مخفی نصب نموده تا از برخورد مستقیم نور به چشمان خود جلوگیری کنید.

جمع بندی

امروزه گیم و یا بازی از بزرگترین صنعت های جهان به شمار می آید که از کودک تا سالمندان علاقه بسیار زیادی به بازی کردن دارند. ما در این مقاله به آشنایی و نحوه نورپردازی اتاق گیمینگ به صورت کاملا تخصصی پرداختیم تا افراد متوجه شوند که نور اتاق تاثیر بسیار زیادی بر نوع بازی گیمر می گذارد. و بهترین راهکار بهره مندی از یک نورپردازی مناسب برای اتاق بازی می باشد تا موجب ایجاد احساس لذت و آرامش درون گیمر شود. همچنین شما می توانید بهترین وسایل که برای انجام نورپردازی اتاق بازی خود می تواند مفید باشد به سایت فروشگاهی برق حصاری مراجعه کنید.

سوالات متداول
  1. بهترین تجهیزات مورد استفاده برای نورپردازی اتاق بازی چه می باشد؟
    ریسه های رنگی با داشتن قابلیت های بسیار زیاد مفید می باشند.
  2. آیا می توان از ریسه و یا چراغ پشت مانیتور استفاده کرد؟
    اگر نور زیادی نداشته و یا نور نامناسب چشمان گیمر نباشد، ایرادی ندارد.
  3. مصرف برق این چراغ ها به چه صورت است؟
    چراغ های ال ای دی بسیار مصرف کمی داشته و با حتی روشن ماندن آنها به طور شبانه روز برق زیادی مصرف نمی شود.
84 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *