نورپردازی آرایشگاه چگونه است؟

/ / دانستنی ها
نورپردازی آرایشگاه چگونه است

یکی از مهمترین مسائلی که بسیاری از آرایشگر ها به دنبال آن می باشند نورپردازی آرایشگاه می باشد. چراکه نورپردازی آرایشگاه تنها خرید لامپ و نصب آن به روی دیوار نمی باشد و شما باید در هنگام این نورپردازی به یک سری نکات توجه کنید.

امروزه سالن های آرایشگری از لامپ های متنوع با رنگ های گوناگون تشکیل می شوند که آرایشگر بتواند هنر خود را به درستی به روی سر مشتری پیاده کند. شاید این مسئله برای شما پیش پا افتاده بنظر برسد، اما مسئله نورپردازی تاثیر بسیار زیادی به روی کیفیت کار آرایشگر و همچنین افزایش مشتری های او دارد. اما باید دقت داشته باشید که نکاتی را که در حین نورپردازی آرایشگاه مردانه باید رعایت کنید با آرایشگاه زنانه کاملا متفاوت است. چرا که در آرایشگاه های زنانه علاوه بر کوتاهی مو، به آرایش صورت، ناخن و…. نیز پرداخته می شود. ما در این مقاله قصد دارم تا شما را با نورپردازی آرایشگاه آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید:

درباره اهمیت نورپردازی آرایشگاه

بسیاری از افراد مسئله نورپردازی در آرایشگاه برایشان اهمیتی ندارد، اما این ذهنیت اشتباه می باشد!! چرا که هرچه نورپردازی داخل یک سالن زیبایی بهتر باشد، موجب میشود تا مشتری بیشتر متوجه هنر شما شود، پس در نتیجه کسب و کارتان گسترش خواهد پیدا کرد. همچنین این نکته را بدانید که در محیط هایی با نور های کم، کیفیت کاری بسیار کاهش پیدا کرده و در نتیجه مشتری های شما ناراضی خواهند شد. شما خود به سادگی می توانید با یک تصور ساده از اهمیت یک نورپردازی روشن نسبت به یک نورپردازی با نور کم آگاه شوید. به طور مثال شما در یک محیطی که نور آن کم می باشد استرس بسیار زیادی را تجربه خواهید کرد، نسبت به محیطی که نورپردازی آن بسیار روشن است. همچنین بهتر است در سالن های آرایشی از نور هایی با طیف رنگی گرم استفاده کنید تا حس صمیمیت درون مشتری های خود ایجاد کنید.

معرفی انواع نورپردازی آرایشگاه

معرفی انواع نورپردازی آرایشگاه

انواع نورپردازی در آرایشگاه

نورپردازی محیط: در انجام این نوع از نورپردازی باید توجه داشته باشید تا به نوعی لامپ های خود را انتخاب کنید تا ترکیبی از طیف نور های گرم و سرد داشته باشید تا مشتری چشمهایش اذیت نشود.

  • نورپردازی کار
    این قسمت از نورپردازی بستگی به کار فرد آرایشگر داشته که باید به نسبت کاری که انجام می دهد نور مورد نیاز آن را تامین نماید.
  • توجه به زیبایی محیط
    همچنین شما می توانید با بهره مندی از نور های تزئینی موجب افزایش زیبایی محیط سالن زیبایی خود شوید.
  • نورپردازی به دور آینه
    همچنین این نوع نورپردازی علاوه بر رشد تمرکز آرایشگر، موجب احساس آرامش در مشتری می شود.

نکات مهم برای نورپردازی در آرایشگاه

برای انتخاب لامپ های مناسب برای چراغ های داخل آرایشگاه باید حتما به 3 شاخص دقت کنید که عبارت اند از:

  • شاخص رندر رنگ
    این شاخص که با علامت اختصاری CRI به نمایش در می آید، به معنای میزان ظرفیت نوری می باشد که توانایی انعکاس رنگ ها را دارد که بهتر است این شاخص از 86 بالاتر باشد.
  • شاخص دمای رنگ
    همچنین باید دقت داشته باشید تا در داخل آرایشگاه از نور های سرد مانند مهتابی و یا سفید به تنهایی به هیچ عنوان استفاده نکنید تا موجب اذیت چشم مشتری خود نشوید. اما در عوض می توانید با بهره مندی از یک سری لامپ هایی با نور گرم، موجب آرامش مشتریان خود شوید.
  • شاخص سطح روشنایی
    این شاخص به معنای سنجش نوری می باشد که با ی سطح برخورد دارد که واحد آن لوکس می باشد و بهتر است برای نورپردازی آرایشگاه این شاخص بین 300 تا 700 لوکس باشد.

نورپردازی آرایشگاه مردانه

در سالن های آرایشی مردانه ناخن کاری و یا آرایش چهره وجود نداشته که به همین علت در این نوع از سالن های آرایشی احتیاجی به نور های تزئینی نخواهید داشت. اما نورپردازی اصلاح موی سر و صورت باید به گونه ای باشد تا مردان احساس خوبی از آن آرایشگاه داشته باشند و هنر شما را بهتر درک کنند.

نورپردازی آرایشگاه مردانه

نورپردازی برای آرایشگاه مردانه چگونه است

نورپردازی آرایشگاه زنانه

برای نورپردازی این نوع از سالن ها باید بسیار منحصر به فرد و خاص باشد تا بانوان بتوانند به درستی رنگ های مو، ناخن، آرایش صورت و… خود را مشاهده کرده و از زیبایی خود لذت ببرند. به همین علت است که می گوییم نورپردازی داخل آرایشگاه زنانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

نورپردازی آرایشگاه زنانه

نورپردازی برای آرایشگاه زنانه

جمع بندی درباره نورپردازی آرایشگاه

امروزه یکی از مهمترین عواملی که موجب رشد کسب و کار آرایشگرها می شود، نورپردازی آرایشگاه می باشد. هرچه این نورپردازی دقیق تر و زیباتر باشد، موجب افزایش تعداد مشتری های آن آرایشگر می شود. پس توجه به خرید لامپ برای داخل سالن های زیبایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. پس حتما دقت داشته باشید که بهترین نورپردازی برای داخل سالن های آرایشی ترکیب نور های رد و گرم با یکدیگر می باشد. همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با این نوع از نورپردازی و لامپ های مخصوص داخل آرایشگاه به فروشگاه برق حصاری مراجعه کنید.

سوالات متداول
  1. نورپردازی داخل آرایشگاه های مردانه چه تفاوتی با آرایشگاه های زنانه دارد؟
    در آرایشگاه های مردانه به دلیل تنها اصلاح سر و صورت احتیاجی به نور های تزئینی نیست.
  2. آیا می توان تنها از لامپ های سفید مانند مهتابی داخل آرایشگاه استفاده کرد؟
    خیر، چرا که با این کار موجب می شوید تا مشتری دچار سردرد شده و همچنین کیفیت کار شما به درستی نشان داده نشود.
  3. آیا نور های گرم به تنهایی برای داخل آرایشگاه ها مناسب است؟
    خیر، چرا که گرمای بیش از حد لامپ می تواند باعث برهم ریختن تمرکز آرایشگر شود، در نتیجه ترکیب نور گرم و سرد بسیار مفید می باشد.
84 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *