نحوه عملکرد هیتر های برقی فن دار

/ / دانستنی ها
نحوه عملکرد هیتر های برقی فن دار

هیتر های برقی فن دار

در فصل زمستان به خوبی نمایان می شود که تا چه اندازه در منزل و محل کارتان به وجود یک هیتر برقی نیاز دارید. بر انجام تک تک کار هایتان روزمره تان دارید تا در یک محیط با هوای متعادل قرار بگیرید. عملکرد هیتر برقی فن دار به گونه ای است که می توانند یک فضای گرم و آرامش بخش برای شما ایجاد کنند.

برای خرید هرگونه وسایل برقی لازم است تا یک سری اطلاعات اولیه در ارتباط با آن محصول داشته باشید. در این صورت به صورت آگاهانه یم محصول با کیفیت را انتخاب کنید و یک خرید موفقیت آمیز انجام دهید.

آشنایی با هیتر برقی فن دار

عملکرد هیتر برقی فن دار مشابه بخاری های برقی می باشد. به این صورت که انرژی برق به انرژی گرمایی تبدیل می شود. این مدل از هیتر ها حاوی فن می باشند تا بتوانند مشابه یک پنکه هوای گرم را به گردش در بیاورند. این فن ها به گونه طراحی شده اند، تا در مصرف انرژِ صرفه جویی کنند.

بخاری برقی چگونه کار می کند؟

عملکرد هیتر برقی

هیتر برقی فن دار حاوی ترموستات با قابلیت تنظیم و تایمر با قابلیت برنامه ریزی می باشد، تا تا حد امکان در مصرف برق صرفه جویی شود. هر چه میزان ظرفیت حرارتی دراین بخاری ها بالاتر برود، توان و تعدا المنت ها موجود در این بخاری ها نیز به همان نسبت بالاتر می رود.

انواع مدل ها هیتر برقی

هیتر برقی ایستاده مدل فن دار

یکی از محبوبترین مدل ها هیتربرقی، هیترهای برقی فن دار می باشند. قطعه گرمایی موجود این بخاری ها وظیفه تولید انرژی گرمایی را بر عهده دارد. از بین انواع مدل های هیترهای برقی این محصول کیفیت و اثر گرمایشی بالاتری دارد. در این محصول یم دمنده تعبیه شده است؛ تا گرما را به طور یکنواخت به محیط انتقال دهد.

هیتر برقی مدل تابشی

بخاری برقی ها تابشی از قدیمی ترین نمونه های هیتر برقی به شمار می روند. دراین بخاری ها گرما از طریق چندین المنت حرارت را بازتاب می کند. هرچه تعداد المنت های موجود در این بخاری بیشتر باشد، میزان بازتاب گرمایی این بخاری ها نیز بالاتر می رود.

توان گرمایشی هیتر برقی چقدر است؟

توان گرمایی هیتر برقی

بخاری برقی چند کاره کانوکتور

عملکرد هیتر برقی فن دار و المنت دار کانکتور به قدری خوب است که مورد پسند اغلب فروشندگان مشتری ها قرار گرفته است. این نوع بخاری هم به صورت تابشی و هم به صورت یکنواخت مثل هیترهای فن دار گرما تولید می کنند.

مزایای خرید فن هیتر برقی

شاید تصور کنید که با وجود وسایل گرمایشی نظیر بخاری و شوفاژ دیگر نیازی به خرید یک هیتر برقی فن دار ندارید. اما این نکته را در نظر بگیرید که گاهی گاز در دسترس شما نیست و یا سیستم گرمایشی منزلتان پاسخگوی گرم کردن محیط شما نمی باشد. علاوه بر آن خرید این محصول می تواند مزایا زیر را برای شما به ارمغان بیاورد.

  • هیترهای برقی فن دار نیاز به نصب ندارند.
  • این محصولاتن محیط را آلوده نمی کنند و برای محیط کار و گلخانه ها مناسب می باشند.
  • این محصول قابل حمل هستند و شما میتواند آنها را به راحتی به هرجایی که می خواهید ببرید.
  • در هر کجا که دسترسی برق وجود داشته باشد می توانید از این محصولات استفاده کنید.

فاکتور های مهم در خرید هیتر برقی

پیش از اقدام به خرید هیتر برقی فن دار لازم است عملکرد هیتر برقی فن ویژگی های آن را در نظر بگیرید. برخی از مهمترین پارامتر های که باید در زمان خرید این محصول مد نظر داشته باشید؛ عبارتند از:

مشخصات فیزیکی و ظاهری بخاری برقی

ظاهر فن هیتر علاوه بر زیبایی بر روی عملکرد هیتر برقی فن دار تاثیر گذار است. به عنوان مثال در برخی از هیترها انحنای خروجی باد گرم به گونه ای طراحی شده است که می توانند محیط را بهتر و زودتر گرم کنند. ابعاد و وزن هیتر نیز از جمله پارامتر هایی هستند؛ که باید در زمان خرید محصول به آن توجه کنید.

توان گرمایشی هیتر برقی فن دار

یکی از مهمترین فاکتور های تاثیر گذار روی عملکرد هیتر برقی فن دار، توان گرمایشی آن می باشد. برای انتخاب توان گرمایشی هیتر مناسب باید این نکته را در نظر بگیرد؛ که قرار است که چه وسعتی را به وسیله این هیتر گرم کنید. به این صورت که به ازای هر متر مربع، 10 وات گرمایی نیاز دارید.

خرید هیتر برقی تابشی

هیتر برقی تابشی

صدای تولید شده از هیتر برقی

یکی از مهمترین مواردی که باید در زمان خرید هیتر برقی فن دار به آن توجه کنید، صدای تولید شده از طریق فن هیتر می باشد. مسلما علاقه ندارید تا دائما یک صدای آزار دهنده را بشنوید. در زمان خرید محصول به عدد دسی بل محصول توجه کنید. هر قدر این عدد کوچکتر باشد، صدای که هیتر برقی فن دار ایجاد می کند؛ کمتر می شود.

اگر محصول حدود 30 دسی بل صدا بدهد، تقریبا شما چیزی نمی شنوید. اگر عدد دسی بل محصول عدد 50 باشد؛ صدای ایجاد با صدایی که در زمان حرکت آرام ماشین که در آن نشسته اید؛ می شنوید، برابری می کند. زمانی که عدد دسی بل محصول به 70-80 برسد، هیتر برقی فن دار صدایی در حدود جارو برقی دارند.

سخن پایانی

شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی برق حصاری از انواع مدل های با کیفیت هیتر برقی فن دار و بخاری برقی با برند فرید، پارس خزر و… بازدید و خرید بفرمایید. تمامی محصولات این فروشگاه از لحاظ کیفیت تضمین شده اند.

سوالات متداول درباره عملکرد هیتر برقی فن دار

1برای محیط های ادرای و درمانی کدام مدل هیتر برقی مناسب تر است؟
از آنجایی که این بخاری ها هیچ گونه صدایی تولید نمی کنند، برای محیط ها درمانی و کاری بسیار مناسب می باشند.
2قابلیت تنظیم دما در هیتر برقی چه فایده ای دارد؟

اگر هیتر برقی فن داری که انتخاب کرده اید قابلیت تنظیم دما داشته باشد، در این صورت می توانید هر زمان که بخواهید دستگاه را بر روی درجه خنکی تنظیم کنید.

3بخاری برقی فن دار مناسب تر است تا یا تابشی؟
بستگی به محلی که قرار در آن از هیتر برقی استفاده، هر کدام می تواند مفید باشد. به عنوان مثال برای محیط ها خانگی هیتر های برقی فن دار مناسب تر اند.
87 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *