لامپ فیلامنتی چیست و چه مزایایی دارد؟

/ / دانستنی ها
لامپ فیلامنتی چیست و چه مزایایی دارد؟

لامپ فیلامنتی چیست؟

لامپ های فیلامنتی که به بیشتر با نام لامپ های ادیسونی و کربنی شناخته می شوند بیشتر مورد توجه افرادی واقع می شوند که به دنبال این هستند تا ظاهری نوستالژی به خانه یا محل کار خود دهند. در پاسخ به سوال لامپ فیلامنتی چیست و چه مزایایی دارد؟ باید گفت لامپ های فیلامنتی بیشتر در لوسترها و چراغ های فانتزی استفاده می شوند و می توانند ظاهری دکوراتیو خلق کنند. می توان گفت که این لامپ ها توسعه یافته لامپ های ال ای دی هستند.

لامپ فیلامنتی تنها زیبایی ندارد و به خوبی می تواند نور مناسب را فراهم کند. لامپ فیلامینی چیست و چه مزایایی دارد؟ می توان گفت لامپ فیلامنتی نسل جدید لامپ ال ای دی است که طول عمر بسیار بالایی دارد و دلیل آن هم جلوگیری از هدر رفتن گرما است.

لامپ فیلامنتی چه تفاوتی با لامپ رشته ای دارد؟

لامپ فیلامنتی چیست و چه مزایایی دارد؟ بهتر است برای اینکه بهتر با این لامپ آشنا شوید بدانید چه تفاوتی با لامپ رشته ای دارد. در درون لامپ های رشته ای از سیمی که به فنر شباهت دارد استفاده می شود. این سیم فنری از تنگستن ساخته می شود. برای اینکه تنگستن آتش نگیرد آن را درون یک حباب بدون اکسیژن قرار می دهند. البته امروزه درون این حباب را با گازهای خنثی پر می کنند. لامپ های رشته ای تنها 10 درصد از انرژی که می گیرند را به نور تبدیل می کنند به همین دلیل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند.

تفاوت لامپ فیلامنتی با لامپ رشته ای

لامپ فیلامنتی و لامپ رشته ای

لامپ فیلامنتی چیست و چه مزایایی دارد؟ لامپ فیلامنتی شبیه لامپ رشته ای است اما با این تفاوت که از گرما برای تولید نور استفاده نمی کند. این لامپ ها از دیودهای ساطع کننده نور تولید می شود. و درون این لامپ ها با فسفر پر می شود. لامپ های فیلامنتی به شکل های مختلفی مانند کروی، گلابی و… ساخته می شوند.

انواع لامپ فیلامنتی

لامپ فیلامنتی چیست و چه مزایایی دارد؟ بهتر است برای درک پاسخ بهتر این سوال با انواع لامپ فیلامنتی آشنا شوید. انواع لامپ فیلامنتی عبارتند از:

  • لامپ فیلامنتی شمعی
  • فیلامنتی اشکی ال ای دی
  • فیلامنتی حبابی

مزایای لامپ فیلامنتی

لامپ فیلامنتی چیست و چه مزایایی دارد؟ متوجه شدید که لامپ فیلامنتی توسعه یافته لامپ LED است اما آیا می دانید این لامپ چه مزایایی دارد؟ از مزایای لامپ فیلامنتی می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

مزایای لامپ فیلامنتی چیست؟

لامپ فیلامنتی چه مزایایی دارد؟

  • این لامپ ها فاقد اشعه فروسرخ و فرابنفش هستند.
  • استفاده از لامپ های فیلامنتی سبب کاهش گازهای گلخانه ای می شود.
  • از مزایای مهم لامپ های فیلامنتی می توان به ظاهر فوق العاده زیبای آنها اشاره داشت.
  • این لامپ ها تا 85 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.
  • استفاده از این لامپ ها سبب می شود تا چشم ها دیرتر خسته شوند.
  • طول عمر لامپ های فیلامنتی 3 برابر لامپ های کم مصرف است.
  • در تولید این لامپ ها از موادی مانند جیوه استفاده نمی شود.
  • این لامپ برای استفاده در کافه ها، رستورانها و فضاهای تجاری بسیار مناسب هستند.
  • این لامپ ها گرما تولید نمی کنند.

نکات مهم در خرید لامپ فیلامنتی

به خوبی پاسخ سوال لامپ فیلامنتی چیست و چه مزایایی دارد؟ و با مزایای این لامپ آشنا شدید حال اگر قصد خرید لامپ فیلامنتی را دارید بهتر است قبل از خرید به نکاتی توجه داشته باشید این نکات عبارتند از:

  1. بهتر است قبل از خرید اندازه سرپیچ خود را در نظر بگیرید. اغلب لامپ ها فیلامنتی موجود در بازار دارای اندازه های 14 و E27 هستند.
  2. در خرید این لامپ ها باید به لومن لامپ توجه داشته باشید. هر چه لامپی که می خواهید بخرید لومن بیشتری داشته باشد روشنایی بیشتری ایجاد می کند.
  3. بهتر است لامپ فیلامنتی را خریداری کنید که دارای کلید دیمر باشد. به وسیله این کلید می توانید نور لامپ را متناسب با اندازه خود تنظیم کنید.
خرید لامپ فیلامنتی با قیمت مناسب

نکات مهم خرید لامپ فیلامنتی

نتیجه گیری

همانطور که در مقاله درباره لامپ فیلامنتی چیست و چه مزایایی دارد؟ می توان گفت این نوع فاقد اشعه فروسرخ و فرابنفش است و همچنین با استفاده از آن می توان 85 درصد از مصرف برق جلوگیری کرد. معمولا از لامپ فیلامنتی بیشتر در کافه ها و رستوران ها استفاده می شود.

سوالات متداول درباره لامپ فیلامنتی چیست و چه مزایایی دارد؟

  1. لامپ فیلامنتی چه مزایای دارد؟
    دارای مزایایی از جمله کم مصرف بودن آن، فاقد اشعه فروسرخ و فرابنفش است.
  2. در هنگام خرید لامپ فیلامنتی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟
    ابتدا باید اندازه سر پیچ را در نظر بگیریم در مرحله بعدی، باید لامپ لومن بیشتری داشته باشد.
  3. لامپ فیلامنتی به چند دسته تقسیم بندی می شود؟
    به سه دسته لامپ فیلامنتی شمعی، اشکی ال ای دی و حبابی تقسیم می شود.
83 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *