فرق هیتر و بخاری برقی

/ / دانستنی ها
فرق هیتر و بخاری برقی

خرید وسایل گرمایش برای زمستان

با نزدیکی به فصل های سرد سال و فصل زمستان اکثر مردم در مناطق مختلف معضل افزایش گرمایش خانه یا اماکن دیگر را دارند. در مناطق و مکان هایی که امکان استفاده از بخاری های گازسوز به دلیل نبود سوخت فسیلی وجود ندارد بهترین راه استفاده از بخاری های برقی می باشد. یکی از سوالاتی که مردم در چنین مواقعی با آن روبرو می شوند این است که فرق هیتر و بخاری برقی چیست؟

وسایل گرمایشی خانه

وسایل حرارتی خانه

اگر در خرید وسیله گرمایش خود دقت کنید و وسیله ای بخرید که دارای استانداردهای لازم نباشد، ممکن است وسیله مورد نظر مصرف انرژی و برق شما را بالا ببرد. در این مقاله قصد داریم دو وسیله گرمایشی به نام های هیتر و بخاری برقی ر با هم مقایسه کنیم.

آیا هیتر و بخاری برقی با هم تفاوت دارند؟

بصورت کلی و با توجه به عملکرد آنها جواب این سوال خیر است. اما یک سری تفاوت ها بین این دو وسیله وجود دارند که دانستن آنها برای افرادی که قصد خرید یکی از آنها را دارند خالی از لطف نیست. فرق هیتر و بخاری برقی در در کاربرد آنهاست و به اندازه و میزان بازدهی شان مربوط می شود. فرق هیتر و بخاری برقی در کاربری آنهاست که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

از هیتر بیشتر برای گرم کردن فضاهایی با متراژ بالا مثل سوله، سالن های پرورش گیاه و میوه یا مرغداری و کارخانه ها استفاده می شود. هیتر یک ترموستات دارد که با توجه به دمای مورد نظر تنظیم می شود. گر در سالن مورد نظر دما پایین تر از حد تنظیم شده برود، هیتر فعال می شود. هیترها دارای راندمان های مختلف نیز هستند.

تبدیل برق به گرما توسط بخاری برقی

اکثر ما با بخاری گازی آشناییم و دست کم یک بار از آن استفاده کرده ایم. در این مقاله بیشتر قصد داریدم در مورد نوع برقی و فرق هیتر و بخاری برقی صحبت کنیم. این بخاری با تبدیل برق به گرما به راحتی می تواند محیط را گرم کند.

بخاری های برقی در سایز های کوچکی تولید می شوند و مکانیزم پیچیده ای نیز ندارند. از بخاری های برقی می توان در کوچکترین فضاها و اتاق ها نیز استفاده کرد. بخاری برقی ها بسته به سایز و توان شان می توانند فضای دلخواه شما را به راحتی و با سرعت بالا گرم کنند.

چند نوع بخاری برقی برای فروش وجود دارد؟

بصورت کلی سه نوع بخاری برقی در بازار برای فروش وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. شناخت انواع بخاری برقی در شناخت فرق هیتر و بخاری برقی به شما کمک زیادی می کند.

بخاری ایستاده برقی با فن

فرق هیتر و بخاری برقی چیست؟ برای متوجه شدن تفاوت لازم است تا با انواع بخاری برقی آشنا شوید. یکی از بهترین انواع بخاری برقی فن دار بخاری ایستاده است. این وسیله دارای 1 قطعه گرمایشی است و وظایف آن بوجود آوردن گرماست.  این دستگاه از بین انواع بخاری های برقی دارای عملکرد و تاثیر بیشتری است. این دستگاه دارای 1 دمنده است که می تواند محیط را بصورت یکپارچه گرم کند.

بخاری تابشی و برقی

یکی دیگر از بخاری های که در فهمیدن فرق هیتر و بخاری برقی به شما کمک می کند بخاری برقی تابشی می باشد. این دستگاه کارکرد جالبی دارد و با استفاده از چندین المنت به تولید حرارت و گرما می پردازد.هر چه تعداد المنت های آن بیشتر باشد می تواند گرمای بیشتری را نیز تولید کند. این دستگاه دارای آلودگی صوتی بسیاری کم و ناچیزی است و به همین دلیل می توان از آن در مراکز درمانی استفاده کرد.

بخاری ایستاده

بخاری تابشی

بخاری کانوکتور و برقی

آخرین مدل بخاری برقی که در بازار موجود است بخاری برقی کانوکتور است. بیشترین مدلی که با هیتر برقی اشتباه گرفته می شود همین مدل است. کنوکتور هم به گونه تابشی و هم به صورت یکپارچه مثل بخاری برقی فن دارد می تواند به تولید گرما بپردازد.

بین تمام این انواع بخاری های برقی بخاری برقی فن دارای کم ترین مصرف می باشد و از آن می توان در انواع محیط های صنعتی، کاری و مسکونی استفاده کرد.

آشنایی بیشتر با هیتر برقی و عملکرد آن

در ادامه آشنایی با فرق هیتر و بخاری برقی می خواهیم شما را با هیتر برقی و عملکرد آن آشنا کنیم. هیتر برقی مثل بخاری برقی برق را به گرما تبدیل می کند تا محیط دمای مناسبی پیدا کند.همانطور که گفتیم کلیت عملکرد آنها یکی است ولی تفاوت هایی بین آنها وجود دارد.

هیتر برقی به وسیله پریز و دو شاخه برق را از پریز به المنت های می رساند. بعد از رسیدن برق به المنت ها به گرما تبدیل می شوند. این پروسه دقیقا در بخاری برقی هم تکرار می شود و اتفاق می افتد. هیتر برقی نیز دارای یه نوع مختلف به نام های هیتر فن دار، هیتر برقی تابشی و کانوکتور می باشد.

هیتر برقی

هیتر خانگی

مشکل هیتر برقی چیست؟

در ابتدای مقاله فرق هیتر و بخاری برقی گفتیم که از هیتر برقی در فضاهای بزرگ صنعتی برای تولید گرما استفاده می شود. هیتر دارای عیوبی نیز هست که بررسی آن می پردازیم. یکی از مهم ترین معایب هیتر برقی مصرف انرژی بالای آن است. هرچه هیتر برقی بزرگتر باشد میزان مصرف انرژی آن نیز بالاتر می رود.

از جمله مشکلات دیگر هیتر برقی می توان به احتمال آتش سوزی به دلیل گرم شدن بیش از حد المنت های آن اشاره کرد. برخی اوقات نیز استفاده پشت سر هم از هیتر باعث می شود که روکش سیم از بین برود و آتش سوزی بوجو بیاید.

جمع بندی

در این مقاله شما را با انواع بخاری و هیتر برقی آشنا کردیم و همچنین به بررسی فرق هیتر و بخاری برقی پرداختیم. شما نیز قبل از خرید یکی از اینها بهتر است این مقاله را بخوانید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

سوالات متداول
  1. مهم ترین فرق هیتر و بخاری برقی چیست؟
    مهم ترین فرق آنها در نحوه تولید گرمای آنها و مکان مناسب استفاده از آن هاست.
  2. بخاری برقی تولید کننده رطوبت چیست؟
    یک مدل از بخاری های برقی می باشد که قابلیت تولید رطوبت را دارد و می تواند خشکی هوا را نیز از بین ببرد.
  3. هیتر برقی را از کج بخریم؟
    بهتر است بخاری برقی و هیتر برقی خود را از مراکز معتبر و بزرگی مانند سایت لامپ حصاری خریداری کنید.
88 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *