طول عمر لامپ ال ای دی چقدر است؟

/ / دانستنی ها
طول عمر لامپ ال ای دی چقدر است؟

درباره لامپ ال ای دی

چراغ های ال ای دی با داشتن بالاترین طول عمر لامپ ال ای دی در هنگام رتبه بندی نورپردازی مدرن، در بالاترین رتبه‌ها قرار دارد. در مقایسه با نورپردازی سنتی و لامپ های معمولی، ال ای دی ها دارای بهره وری انرژی تخمین زده شده بین 80 تا 90 درصد است و درباره طول عمر لامپ ال ای دی می توان بیان کرد که اگر شما روزی 10 ساعت از این لامپ‌ها استفاده کنید، لامپ‌های ال ای دی به مدت 14 سال به شما خدمت می‌کنند. شما می توانید با خرید لامپ ال ای دی از ساعت ها روشنایی دلپذیر همراه با پایین بودن مصرف برق بهره مند باشید.

در کنار این بهره وری انرژی، چراغ های ال ای دی به طور کلی از جهت افزایش دوام و عملکرد مقرون به صرفه مورد تحسین قرار می گیرند. و هوشمندانه ترین راه حل برای روشنایی که امروزه در دسترس است، استفاده از ال ای دی ها می باشد، یکی از دلایل فوق العاده بودن این لامپ ها عمر طولانی مدت آنها می باشد.

روشنایی پایدار چراغ‌های ال ای دی

طول عمر لامپ ال ای دی بیسار بالا و همچنین مقرون به صرفه می باشد. آنها به تعویض لامپ منظم نیاز ندارند و بر خلاف لامپ‌های سنتی، دچار سوختگی نمی شوند. حتی پس از اتمام خود، ال ای دی ها برای سال ها کار خواهند کرد، که البته با تفاوت نوع برند و نوع ساخت این موضوع 100% نیست. لامپ های سنتی می توانند از 750 ساعت تا حدود 2000 ساعت کار کنند و بر خلاف طول عمر لامپ ال ای دی بسیار بالا بوده و هیچ جای مقایسه‌ای باقی نمی گذارد.

چراغ‌های ال ای دی با 50000 ساعت و در بعضی از برند‌های مختلف حتی به 100000 ساعت دارای طول عمر مفید می باشند. این ارقام بسیار بالا هستند و همانطور که در پاراگراف اول توضیح دادیم اگر روزانه شما 10 ساعت از این لامپ ها استفاده کنید، به مدت 14 سال آن‌ها کار می‌کنند. اگر شما به دنبال صرفه جویی در مصرف برق هستید، شما می‌توانید روی لامپ‌های ال ای دی اطمینان حاصل کنید. طول عمر لامپ LED، با صرفه جویی در انرژی افزایش می یابد، شما می توانید مطمئن باشید که این مدل از لامپ ها یک پیشنهاد مقرون به صرفه هستند.

کیفیت بالا چراغ‌های ال ای دی

درست است که طول عمر لامپ ال ای دی چشمگیر است، اما کیفیت بد و یا طراحی ضعیف می‌تواند روی طول عمر لامپ نیز تاثیر داشته باشد. برند ها با یکدیگر متفاوت بوده و ممکن است در بعضی از طرح ها ضعیف عمل کرده باشند. کیفیت اجزای لامپ بسیار مهم است. به عنوان مثال، خازن ها بخشی از مدار در لامپ ال ای دی هستند و اکثر خازن‌های الکترونیکی استاندارد از پلاستیک ساخته شده‌ و به طور منظم استفاده می‌شوند.

کیفیت بالای چراغ های ال ای دی

درباره بالا بودن کیفیت چراغ های ال ای دی

اگر یک محصول ال ای دی کمتر از عمر خودش کار کند، ممکن است به دلیل پایین بودن کیفیت اجزاء آن بوده باشد. این روزها، بسیاری از تولید کنندگان، خازن خود را از سرامیک می سازند، به این امید که طول عمر لامپ ال ای دی بیشتر می‌شود. در چراغ‌های ال ای دی اگر گرمای زیادی استفاده شود، سریعتر از حالت عادی خراب می‌شوند و به این منظور برند‌ها و شرکت‌های مختلف برای جلوگری از این اتفاق از فلز هیت سینک استفاده می‌کنند تا گرما را از تراشه بگیرد. تکنولوژی ال ای دی در سال‌های اخیر به سرعت در حال توسعه بوده و کارایی ال ای دی و کیفیت نور روز به روز بیشتر می‌شود.

بهترین برند‌های لامپ ال ای دی

بهترین برند‌ها در خارج از کشور می‌توان برند‌های اسرام (osram) و اپل (opple) و در ایران می‌توان افراتاب و پارس شعاع را معرفی کرد.

کمپانی تولید لامپ اسرام و اپل

کمپانی اسرام یک تولید کننده وسایل روشنایی در چندین کشور است که طول عمر لامپ ال ای دی آن به بیش از 50000 ساعت میرسد و همچنین نمایندگی اصلی آن‌ها در کشور آلمان می باشد. اسرام در واقع زیر مجموعه یک شرکت دیگر با نام مادر زیمنس بوده. حال امروزه بعد از شرکت فیلیپس، دومین تولید کننده وسایل روشنایی در دنیا می باشد، اسرام در سال 1919 پایه گذاری شده است. شرکت اپل پایه گذاری شده در چین سال 1996 یکی از معروف‌ترین برند‌ها هستش که در حال حاضر در بیش از 50 تا کشور به فروش می‌رسد.

بررسی شرکت های اسرام و اپل

درباره شرکت های اسرام و اپل

شرکت تولید لامپ افراتاب و پارس شعاع

شرکت افراتاب در سال 1377 برای پدید آوردن کالای الکترونیکی و مخابراتی پایه گذاری شده است. افراتاب یکی از بهترین شرکت‌های ایرانی می باشد.

شرکت پارس شعاع توس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مدل‌های لامپ‌ فلورسنت و ال ای دی توانسته است محصـولاتی ایجاد کنند که نه تنها کیفیت بالایی دارد بلکه با محیط زیست نیز سازگار است. کارخانه پارس شعاع در خراسان واقع شده است و با بیش از 500 نیروی کار یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی می‌باشد.  طول عمر لامپ ال ای دی شرکت‌های ایرانی دسته کمی از شرکت‌های خارجی نداشته و از کیفیت بسیار بالایی بهره مند می باشند.

دیگر شرکت‌های تولیدی لامپ ال ای دی

  • برند ACUITY سال تاسیس: 2001.
  • Cree سال تاسیس: 1987.
  • GE Lighting سال تاسیس: 1911.
  • شرکت فیلیپس روشن، سال تاسیس: 1891.
  • کمپانی نیچیا، سال تاسیس: 1956.
  • گروه Zumtobel، سال تاسیس: 1950.
بررسی شرکت های تولید لامپ

معرفی شرکت های تولید لامپ

جمع بندی

در نتیجه این مقاله می‌شود گفت که طول عمر لامپ‌های ال ای دی نسبت به مابقی لامپ‌ها بسیار بالا بوده. شرکت‌های بسیاری هستند که در تلاش‌اند این لامپ‌ها را با کیفیت بهتر و با دوام بیشتر از دفعات قبل تولید کنند، به این منظور از قطعات خوبی استفاده می‌کنند. امروزه شرکت هایی همچون افراتاب و پارس شعاع در تولید لامپ های ال ای دی و همچنین بسیاری از لامپ های دیگر پیشگام بوده که حتی از لامپ های خارجی کیفیت بالاتری دارند. همچنین شما می توانید برای خرید لامپ و یا دیگر محصولات برقی به فروشگاه برق حصاری مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. میانگین سالی طول عمر لامپ ال ای دی چقدر است؟
    بسته به اندازه مصرف شما، روزانه 10 ساعت ما بین 10 الی 15 سال کار می‌کند.
  2. ارزان‌ترین و به صرفه‌ترین برند برای خرید لامپ ال ای دی کدام است؟
    برای پیشنهاد و خرید لامپ‌های ال ای دی به فروشگاه کالای برق حصاری مراجعه کنید.
  3. لامپ‌های ال ای دی چه برتری نسبت به لامپ‌های سنتی دارد؟
    به راحتی می‌شود گفت که لامپ ال ای دی کیفیت و طول عمر بالاتری نسبت به لامپ‌های قدیمی و سنتی دارد.
85 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *