انواع نور در عکاسی

/ / دانستنی ها
انواع نور در عکاسی

امروزه یکی از محبوب ترین صنعت هایی که بسیاری از افراد در آن فعالیت می کنند عکاسی می باشد، به همین علت اگر قصد موفقیت در این رشته را دارید بهتر است با انواع نور در عکاسی آشنا شوید، پس با ما همراه باشید. در گذشته بسیاری از افرادی که در صنعت عکاسی فعالیت داشتند، تفاوت بسیاری از لامپ ها از جمله ال ای دی، تنگستن و… را با یکدیگر ندانسته و نمی توانستن به خوبی نور فلاش دوربین خود را بازتاب بدهند. چرا که در آن زمان افراد به سادگی نمی توانستند یک منبع مناسب را که با آن ها از انواع نور در عکاسی توضیح دهد را پیدا کنند. به همین علت اگر شما به تازگی قصد ورود به صنعت عکاسی را دارید و نمی دانید برای خرید لامپ مناسب برای نورپردازی، چه نوع لامپی را انتخاب نمایید، در ادامه با ما همراه باشید.

درباره نورپردازی در عکاسی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن در مبحث انواع نور در عکاسی به آن توجه داشته باشید، استفاده از نور های سفید واقعی می باشد. چرا که این نوع از لامپ ها که با نام لامپ با تون عکاسی هم برای بسیاری از افراد نام آشناست، یک مزیت بسیار مهم نسبت به دیگر لامپ ها دارند و آن هم تولید نور سفید بدون سایه می باشد. چراکه بسیار باید دقت داشته باشید تا حتما از لامپ هایی استفاده کنید که هیچ نور گرم، سبز و… ای نداشته باشد. در ادامه با ما باشید تا شما را برخی از متداول ترین و بهترین نورپردازی ها در صنعت عکاسی آشنا سازیم.

لامپ های فلورسنت

یکی از متداول ترین، محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین لامپ هایی که شما به سادگی می توانید آنها را تهیه نمایید، لامپ های فلورسنت می باشد. این لامپ ها مزایا و معایب خاص خود را داشته و شما می توانید از برخی از مدل های این لامپ ها برای انجام عکاسی استفاده کنید. از مهم ترین نکاتی که پیش از خرید لامپ های فلورسنتی باید به آن توجه کنید میزان شاخص شفافیت منبع نور توجه کنید. چرا که عموما این لامپ ها نوری برابر 60 تا 100 وات داشته و ممکن است از نظر برخی افراد این لامپ ها برای عکاسی مناسب نباشد. اما اگر لامپ هایی با شاخص CRI بیش از 90 پیدا کنید، می توانید نوری بسیار قدرتمند و زیبا برای پروژه های عکاسی خود داشته باشید.

لامپ فلورسنت

لامپ فلورسنت در عکاسی

استفاده از استروب، اسپید لایت و فلش

امروزه از محبوب ترین و معروف ترین وسایل نورپردازی در صنعت عکاسی می توان به استروب، اسپیدلایت و فلاش اشاره داشت که تمامی افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند با آنها آشنا هستند. این چراغ ها بسیار حرفه ای بوده و قدرت بسیار زیادی در تولید نور های سفید بدون سایه دارند. این نور ها قابلیت شارژ شدن داشته و در زمان فلاشر زدن دوربین عکاسی شما، در کسری از ثانیه این منابع نوری فعال می شوند و نور بسیار شک کننده ای و اما کاربردی ایجاد می کنند.

دستگاه اسپیدلایت

دربباره دستگاه اسپیدلایت

اگر قصد بررسی نور این چراغ ها را دارید، تا زمانی که اقدام به عکاسی نکنید، نمی توانید کیفیت آن را مشاهده کنید. یکی از مهم ترین معایب برای این نوع از چراغ های نورپردازی، گران بودن آنها می باشد که ممکن است برای بسیاری از افراد به صرفه نباشد. به همین علت بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند از لامپ های ال ای دی استفاده کنند.

نورپردازی ال ای دی

یکی دیگر از معروف ترین انواع نور در عکاسی، استفاده از لامپ های ال ای دی می باشد. این لامپ ها با داشتن نوری بسیار قدرتمند، نداشتن گرما و همچنین مقرون به صرفه بودن یکی از بهترین لامپ ها برای عکاسان در صنعت عکاسی می باشد. به عنوان مثال رینگ لایت وسیله ای می باشد که از نوار های ال ای دی ساخته شده و نور بسیار زیبایی دارد و عموما در شبکه های اجتماعی از آنها استفاده می شود.

لامپ ال ای دی در عکاسی

درباره لامپ ال ای دی در عکاسی

امروزه بسیاری از لامپ های ال ای دی که در صنعت عکاسی استفاده می شود از یک دیمر بهره مند بوده تا بتوان نور را تنظیم کرده و بهترین استفاده را از این نور ببرید. اما بهتر است توجه داشته باشید که بهترین راه برای استفاده از این لامپ ها، تاباندن نور این لامپ ها به دیوار و سپس بهره مندی از بازتاب نور آن در عکاسی می باشد.

جمع بندی درباره انواع نور در عکاسی

امروزه لامپ ها و چراغ های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که می توانید از آنها برای نورپردازی در عکاسی استفاده کنید که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ما در این مقاله به بررسی برخی از بهترین انواع نور در عکاسی پرداختیم تا دیدگاهی بهتری نسبت به نورپردازی در صنعت عکاسی داشته باشید. همچنین یکی از مهم ترین نکاتی که در حین خرید لامپ و یا چراغ برای نورپردازی صحنه عکاسی خود باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب نوری بدون هیچ گونه سایه ای می باشد، که پیشنهاد ما استفاده از نور های سفید می باشد. همچنین شما می توانید برای خرید انواع لامپ و دیگر لوازم برقی به فروشگاه برق حصاری مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوید.

سوالات متداول
  1. آیا می توان از لامپ های تنگستن در نورپردازی صحنه عکاسی استفاده کرد؟
    خیر این کار پیشنهاد نمی شود، چرا که این لامپ ها عموما گرمای زیادی تولید کرده و همچنین مقرون به صرفه نیستن. و این لامپ ها با تولید نور گرم سایه ایجاد کرده که می تواند برای صحنه عکاسی بسیار مضر باشد.
  2. آیا لامپ های فلورسنت برای نورپردازی صحنه های عکاسی مناسب می باشند؟
    این لامپ ها بسیار کم مصرف بوده و قیمتی مقرون به صرفه دارند. اما باید حتما توجه داشته باشید تا لامپی را انتخاب کنید که شاخص CRI آن بیش از 90 باشد.
  3. قیمت اسپیدلایت برای نورپردازی در صحنه عکاسی چگونه است؟
    قیمت این چراغ ها بسیار بالا بوده و صرفه ی اقتصادی ندارند، به همین علت ممکن است برای برخی افراد مقدور نباشد که از این لامپ ها استفاده کنند، به همین دلیل می توان از دیگر نورپردازی ها استفاده کرد.
85 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *