بخاری برقی

نمایش 1–30 از 38 نتیجه

عملی ترین راه برای مقابله با هوای سرد، داشتن بخاری مناسب با در نظر گرفتن امکانات و شرایطی است که در خانه یا خارج از منزل دارید. امروزه بخاری برقی به دلیل مزایای بسیاری که دارد،به دیگر گزینه ها ترجیح داده می شود. بخاری برقی گرما را با سرعت و با استفاده از انرژی پاک فراهم می کنند.

هیتر برقی عملاً در همه قسمت های خانه مانند اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده می شود. از آنجا که با انرژی الکتریکی کار می کند ، خسارتی به طبیعت وارد نمی کند. به تعمیر و نگهداری احتیاج ندارد و به فضای کمتری نیاز دارد. هیتر برقی با ویژگی های ذکر شده و نصب آسان جزء محصولات پر مصرفی است که در منازل مسکونی و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد.

بخاری برقی چیست؟

یک سیستم گرمایشی مطمئن و کوچک است که با تولید گرمای تابشی از انرژی برق کار می کند. در تمام هیترها لوله ای سفالی شکل توسط یک سیم نازک احاطه شده است.

استفاده از بخاری های برقی بسیار کم خطر بوده و خیال شما را از بابت گازگرفتگی و دیگر مشکلاتی که با داشتن بخاری گازی ممکن بود برایتان پیش آید راحت می کند.

نیروی برق وارد شده به دستگاه به کمک المنت های موجود، انرژی گرمایی تولید می کند. انرژی گرمایی حاصل سفال را گرم می کند و سپس گرما به محیط منتشر شده و باعث گرم شدن محیط می شود.

بخاری برقی چیست

بخاری برقی چیست؟

فرایند گرمایش الکتریکی در بخاری برقی

به فرایند تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی، گرمایش الکتریکی گفته می شود؛ گرمایش الکتریکی در آب گرم کن ها، بخاری های برقی، آشپزی و فرایندهای صنعتی کاربرد فراوان دارد. در ساختار آبگرمکن های برقی از یک المنت استفاده می شود؛ این المنت ها انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند. این نوع مقاومت ایجاد شده یک نوع مقاومت الکتریکی پایه است و بر اساس اصول گرمایی ژول کار می کند.

فرایند گرمایش الکتریکی در بخاری برقی چگونه است

فرایند گرمایش الکتریکی

علاوه بر این پمپ های الکتریکی وجود دارد که از طریق موتور الکتریکی خود یک چرخه یخچال ایجاد می کنند و انرژی گرمایی را به محل مورد نیاز منتقل می کنند. در برخی از سیستم ها عکس این اتفاق نیز می تواند بیفتد یعنی انرژی گرمایی از محل تولید شده به فضای بیرون منتقل شود و منطقه مورد نظر را خنک نگه دارند. هیتر برقی اغلب برای محیط هایی توصیه می شود که همیشه نیاز به روشن بودن سیستم گرمایشی نیست.

مزایای بخاری برقی

یکی از بهترین مزیت های هیتر برقی این است که جهت استفاده از آن نیاز به انجام عملیات خاص در ساختار منزل نیست؛ به یک پریز برق و مکانی که گرما به فضای بیشتر منزل برسد نیاز داریم.

در هر حال یکی از لوازم برقی خانگی، هیتر برقی است و به راحتی در اختیار افراد قرار می گیرد و نیازی به نصب توسط یک متخصص نیست. بازده گرمایی آن زیاد است، از آنها برای تولید انرژی گرمایش در حمام استفاده میشود همچنین آلودگی نسبت به سایر سوخت ها مثل نفت، گاز، زغال سنگ خیلی کم است.

قبل از خرید بخاری برقی

قبل از خرید هر بخاری، نخست باید تصمیم بگیریم که از آن برای گرم کردن چه محیطی استفاده خواهیم کرد؟ به عنوان مثال برای گرم کردن یک مهد کودک، برای اتاق خواب ، یا برای گرم کردن فضاهای بیرونی مانند بالکن یا باغ؟ بسته به پاسخ این سوال، نوع محصولی که باید خریداری کنید نیز متفاوت است.

مرحله بعدی پس از تعیین نیاز، این است که چه مدت از آن استفاده خواهیم کرد. همیشه با توان کامل روشن خواهد بود؟ آیا تنها در صورت نیاز و به صورت مقطعی روشن خواهد شد؟

یا فضای مورد استفاده به گونه ای است که می توان بعضاً از آن استفاده کرد و محیط را فوراً گرم کرد؟ با فکر کردن در مورد نحوه کارکرد بخاری که برای خانه خود خریداری می کنیم ، می توانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

توان مناسب بخاری برقی چقدر باید باشد؟

برای بخاری ها ، توصیه می کنیم به طور متوسط ​​100 وات بر متر مربع (متر مربع) استفاده کنید (به عنوان مثال ، 1000 وات برای اتاق خواب 12 متر مربع کافی است). با این حال ، اگر عایق بندی ساختمان خوب نباشد ، ممکن است این مقدار کافی نباشد. این مقدار می تواند در ساختمان های جدید با عایق بندی بسیار خوب (با در نظر گرفتن کیفیت عایق بندی ساختمان و محاسبات معماری) به 60 وات بر متر مکعب برسد.

نیاز به گرما به عواملی مانند درجه حرارت فضای بیرون، عایق حرارتی اتاق و تعداد باز / بسته شدن درب بستگی دارد. مقادیر جدول زیر برای شرایط متوسط ​​معتبر هستند. بنابراین ، هنگام محاسبه توان بخاری باید فاکتورهای مشخص شده را در نظر گرفت.

توان مناسب بخاری برقی چقدر باید باشد

جدول توان بخاری برقی

انواع بخاری برقی کدامند؟

انواع مختلفی با توجه به هدف و محل مورد استفاده به شرح زیر در بازار وجود دارد.

بخاری برقی فن دار

در فصل زمستان، از روش های مختلف گرمایش استفاده می شود. بخاری برقی فن دار در داخل خانه و همچنین فضای بیرونی استفاده زیادی دارد و با عبور هوا از منبع گرما و با کمک فن، محیط را گرم می کند. در حقیقت وسیله ای است که در حالی که المنت آن توسط انرژی الکتریکی گرم می شود، گرمای حاصل را به وسیله فن به محیط اطراف پخش می کند.

با توجه به اینکه گرما همیشه از سمت پایین به بالا جریان پیدا می کند، به همین دلیل استفاده از آن باعث می شود محیط اطراف به صورت کاملاً یکنواخت گرم شود. علاوه بر آن، این وسایل گرمایشی با استفاده از سیستم فن به پاکسازی هوای محیط نیز کمک می کنند.

قیمت بخاری برقی فن دار

بخاری برقی فن دار

قابلیت استفاده دو جانبه از بخاری برقی فن دار

این وسیله با ویژگی های خوبی که دارند در خانه ها، محل کار و بسیاری از محیط های دیگر استفاده می شود. این مدل با بهره وری انرژی بالا و با مصرف برق کمتر، استفاده اقتصادی دارد. مدل پنکه ای یکی از راه های مناسب برای گرم کردن دمای اتاق در زمستان می باشد. به لطف ویژگی قابل حمل این محصول، می توان آن را به اتاق مورد نظر برد و در مدت زمان کمی، دمای اتاق را گرم کرد.

علاوه بر این ، مدل های دارای فن در مقایسه با مدل های بدون فن، این امتیاز را دارند که هم در تابستان و هم در زمستان استفاده شوند. مدل فن دار که توسط بسیاری از برند ها ارائه می شود در اندازه های مختلف و مدل های متنوعی موجود است و یک گزینه مناسب برای گرمایش محیط پیرامون هستند؛ چرا که هم عملکرد و بازده مطلوبی داشته و هم مقرون به صرفه هستند.

بخاری برقی بدون فن

وجود فن اگر چه برای بسیاری از موارد کارآمد است، اما ممکن است برای برخی استفاده ها و برخی فضاها ناکارآمد باشد. فن ها می توانند به توزیع یکنواخت و کارآمدتر هوای گرم کمک کنند.  این محصولات هزینه گرمایشی محیط را پایین می آورند، اما ممکن است با گذشت زمان سر و صدا ایجاد کنند.

برای برخی محیط ها که نیاز به سکوت مطلق دارند، بخاری برقی بدون فن بهترین انتخاب است. یکی دیگر از معایب احتمالی مدل دارای فن این است که گرد و غبار یا مواد آلرژی زا را دوباره در سطح اتاق پخش می کند. این مسئله برای همه ما و علی الخصوص برای مبتلایان به آلرژی و آسم خطرناک است.

بخاری برقی مدل تابشی

بخاری تابشی شباهت زیادی با نوع گرمایش خورشید دارد. انرژی تابشی، مردم و اشیا حاضر در منطقه تحت پوشش را گرم می کند؛ نه هوای موجود در فضا را. انواع مختلفی از بخاری های برقی تابشی برای مصارف گوناگون طراحی شده اند.

علاوه بر این، مدل های تابشی دارای گزینه های اضافی تر به منظور کنترل دمای بدن نوزادان تازه متولد شده در طول مدت حضور در بیمارستان در بخش های زنان و زایمان بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها به پوست حساس نوزادان آسیب نمی رساند و محیطی آرام و گرم را برای آن ها به ارمغان می آورد.

نوع دیگری از این بخاری ها به عنوان محصولی برای گرم شدن افراد در فضاهای دارای سقف بلند یا فضای باز مانند انبارها، کارخانه ها و استادیوم ها طراحی شده اند. همچنین می توانند در مشاغلی مانند کافه ها و رستوران های دارای باغ یا تراس استفاده شوند.

بخاری برقی تابشی

بخاری تابشی

در مقایسه با سایر گزینه های خرید ،مدل تابشی فقط افراد و اشیا را گرم می کند تا هوای محیطی که در آن قرار دارد. بنابراین با نصب پارتیشن هایی در مناطق بزرگ روباز یا نیمه بسته می توان از تماس گرمای اضافی با افراد محیط جلوگیری کرده و منطقه تحت پوشش حرارت دستگاه را گسترش داد. ورود هوای سرد خارج به مکان هایی امکان پذیر است که پنجره ها یا درها دائماً باز هستند. تغییرات منظم دما می تواند بر سلامتی و کارایی کار افراد در محیط تاثیر منفی بگذارد.

بخاری تابشی، مناسب فضاهای عمومی باز

افرادی که در معرض هوای سرد قرار دارند ممکن است مشکلاتی مانند درد عضلانی، لرزش و تشنج را تجربه کنند و فرد بر روی احساس سرما تمرکز کرده و عملکرد موثری نداشته باشد. اشعه های تابشی توسط هوا جذب نمی شوند و به افراد داخل اتاق کمک می کنند تا حتی در مکان های باز به سرعت گرم شوند.

از آنجا که تابش بر هوا تاثیر نمی گذارد، به شما این امکان را می دهد تا از نظر مصرف انرژی نیز به یک استفاده کارآمد برسید. مدل های تابشی که برای استفاده در ساختمان مناسب نیستند، اغلب در فضاهای عمومی باز مورد استفاده قرار می گیرند. تنظیم کنترل گرما این مزیت را برای افراد محل فراهم می کند تا به دمای مطلوب برسند.

بخاری برقی تابشی

بخاری برقی تابشی مناسب فضاهای عمومی باز

بخاری هایی که دارای سه یا چهار المنت هستند، حدود ۱۲۰۰ تا ۲۴۰۰ وات برق مصرف می کند. در انواع بزرگتر نیز هر المنت تقریبا 600 الی 800 وات برق مصرف می کند. انرژی گرمایی تابشی در محدوده فروسرخ می باشد. در صورتی که به جسمی برخورد نکند، می تواند از فضا عبور کند؛ بنابراین برای مکان هایی که هوا در جریان است استفاده از این نوع بخاری ها مناسب است.

گرمای تابشی مستقیما افراد یا اشیا را گرم می کند؛ همچنین بدون صدا هستند و استفاده از آنها در زیرزمین و گاراژ نیز مناسب است. این بخاری می تواند بسیار خطرناک هم باشد بنابراین باید حفاظت های مناسب در مقابل گرمای زیاد را داشته باشند.

بخاری مدل کانوکتور

بخاری برقی کانوکتور برخلاف روش مادون قرمز، هوای اطراف را گرم می کند. مدلهای کانوکتور، که هوای سرد را از پایین می کشند، به لطف مقاومت داخل، هوای سرد را گرم می کنند. سپس هوای گرم شده از طریق پانل های هوای فوقانی دوباره وارد این چرخه می شود.

این مدل که اخیراً بیشتر ترجیح داده می شود ، با اصل همرفت طبیعی کار می کند. از آنجا که آنها از طریق گردش طبیعی با هوا کار می کنند، از سلامتی بیشتری نسبت به سایر بخاری ها برخوردار هستند و نه تنها به عنوان یک مکمل گرمایشی بلکه به عنوان یک سیستم گرمایش اصلی نیز مدل های با ظرفیت بالا ترجیح داده می شوند.

قیمت بخاری برقی کانوکتور

بخاری برقی کانوکتور

میزان برق مصرفی توسط مدلهای کنوکتور با توجه به مدل آنها متفاوت است. به خصوص مدل های جدید برای صرفه جویی در مصرف برق تولید شده اند. مدل های جدید که هنگام روشن شدن با عملکرد کامل کار می کنند، با رسیدن هوا به دمای مطلوب و با رسیدن به دمای مورد نظر به طور خودکار خاموش می شوند یا به تدریج عملکرد خود را کاهش می دهند. این امر تا 30٪ صرفه جویی در برق در مدلهای کانوکتور نسبت به معادل آنها را فراهم می کند.

مزایای استفاده از بخاری برقی کانوکتور

  • از آنجا که فرایند گرم شدن طبیعی تری را انجام می دهد ، برای کودکان سالم و ایمن است.
  • از آنجا که فن دار نیست، با سر و صدای کمتری کار می کند.
  • اشعه های مضر یا گرمای مضر از خود ساطع نمی کند.
  • از آنجا که این ماده حاوی مایع گرم یا حرارت سوزاننده نیست ، در صورت
  • افتادن مشکلی برای ایمنی ایجاد نمی کند.
  • هیچ زیرساختی برای استفاده از آن ها لازم نیست.

بخاری برقی مدل ایستاده

این مدل ها سطح مقطع کمتری نسبت به ارتفاع دارند؛ نام دیگر این مدل، تویوست می باشد. در این نوع بایستی حتماً حس گری در زیر بخاری قرار داده شده باشد تا در صورت واژگونی احتمالی، برق قطع شده و از خطراتی نظیر آتش سوزی جلوگیری شود. نصب و راه اندازی آن ها بسیار راحت بوده و امکان جا به جایی و قابلیت حمل سریع و سهل از مکانی به مکان دیگر در آن ها وجود دارد.

بخاری برقی ایستاده

بخاری برقی ایستاده

مدل های ایستاده در دو نوع فن دار و بدون فن در بازار وجود دارد و بسته به نیاز می توان از هر یک از آنها استفاده نمود. مناسب استفاده در مغازه ها، سالن های مختلف، مدرسه ها و اتاق نشیمن می باشد. برخی از مدل های این نوع بخاری دارای پایه تاشو می باشد که قابلیت تنظیم ارتفاع را برای کاربر به ارمغان می آورد.

مدل زمینی یا خوابیده

بخاری برقی زمینی یا خوابیده برخلاف مدل ایستاده، سطح مقطع بیشتری داشته و در آن احتمال واژگونی بسیار کم است؛ هر چند بسیاری از شرکت ها از حسگر استفاده می کنند تا در صورت واژگونی، برق آن قطع شده و خطری نداشته باشد.

برخی از مدل ها، دارای صفحه استیلی پشت المنت ها هستند که حرارت را به خوبی انعکاس می کند. کلید هایی برای این مدل تعبیه شده است که تعداد المنت های روشن آن را تنظیم کرده و در صورتی که از نوع فن دار باشد، فن آن را روشن یا خاموش نموده یا سرعت آن را تغییر داد.

مدل رومیزی یا فن هیتر

در بخاری‌ برقی وزشی یا فن دار جریان انتقال گرما به روش همرفتی می باشد و از یک پروانه بادبزن نیز استفاده شده است؛ به عبارتی دیگر المنت موجود محیط را گرم می کند و فن تعبیه شده در این دستگاه منجر به انتقال هوای گرم به محیط می شود؛ این ویژگی در این مدلها باعث شده تا سرعت انتقال گرما افزایش یابد.

در محیط هایی که نیاز به ایجاد سیستم گرمایش سریع دارند استفاده از این نوع بخاری ها مناسب می باشد. با توجه به اینکه این نوع ، برای استفاده روی میز طراحی شده است، به همین دلیل در ابعاد کوچک تری از سایر مدل ها تولید و عرضه می شود.

بخاری برقی رومیزی یا فن هیتر

بخاری برقی رومیزی

بخاری رومیزی دارای فن قوی بوده و کلیدی برای تنظیم میزان حرارت و گرما دهی دارد. همچنین در بیشتر مدل ها میزان سرعت فن نیز قابل تنظیم است. با توجه به اینکه این نوع دارای فن و المنت بوده و روی میز استفاده می شود، لذا سیم برق مورد استفاده در آن بایستی بسیار مقاوم بوده و از جنس مرغوب باشد. برای حفظ ایمنی بیشتر، فن هیتر دارای ترموستاتی است که در صورت گرم شدن بیش از حد محیط، بخاری را خاموش می کند.

مدل دیواری

چه در خانه و چه در محل کار، دمای اتاق از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. این مسئله در بسیاری از موارد از روحیه گرفته تا سلامتی افرادی که در محل هایی هستند که مدت زمان طولانی را آنجا سپری می کنند، تأثیر می گذارد. فصل ها در تعیین دمای اتاق باید نقش داشته باشند. تنظیم دما خصوصاً در زمستان و تابستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در زمستان به دلیل برودت هوا دمای اتاق به طور خودکار سرد است. در چنین مواردی ممکن است سلامت انسان در معرض خطر باشد. با افزایش بیماری ها در زمستان نسبت به سایر فصول، مشخص می شود که درجه حرارت محل زندگی یا کار در واقع چقدر مهم است.

در هوای سرد ، اتاق باید به طور اجباری گرم شود. در ماه های تابستان، مکان هایی که در معرض هوای مرطوب و گرم واقع شده اند می توانند طاقت فرسا باشند. دمای اتاق بالا، می تواند به اندازه کم بودن آن آزار دهنده باشد.

خرید بخاری برقی دیواری

بخاری برقی دیواری

برای این منظور ، اتاق باید در هوای گرم، خنک شود. این نوع محصولات برای داشتن یک فضای راحت برای زندگی ضروری هستند. بسیاری از محصولات مختلف در فرایندهای گرمایش و سرمایش استفاده می شود. موثرترین در میان این محصولات مدل های بخاری دیواری است.

هر مدل روش تمیزکاری خاص خود را دارد. هنگام تمیز کردن دستگاه باید به این نکته توجه کنید. به دلیل روش های نادرست تمیز کردن، مشکلات جدی ایجاد می شود. اگر می خواهید به استفاده طولانی مدت دست یابید، باید بیشتر به این نکته توجه کنید.

به لطف بررسی ها و رتبه بندی ها ، می توانید واقعا بفهمید که دستگاه تا چه اندازه بر اقتصاد شما تاثیر می گذارد. به این ترتیب بخاری متناسب با خواسته ها و بودجه شما به دست می آورید. برخی از مدل ها برای کمک به شما در صرفه جویی در هزینه ساخته شده اند.

بخاری کم جا، بخاری برقی دیواری

به لطف این مدل ها امکان صرفه جویی در فضا وجود دارد. لانه زنبوری هایی که در فصل زمستان استفاده می شوند، قسمت وسیعی از خانه یا دفتر را اشغال می کنند. با بخاری های دیواری مجبور نیستید فضا را فدا کنید.

هر چقدر هم که بزرگ باشد ، فضای آن را اشغال نمی کند. زیرا روی دیوار است. بنابراین، می توانید با صرفه جویی در فضا، فضای خود را به دلخواه خود تزئیین کنید. اگرچه تصور می شود که بخاری فقط وظیفه گرمایش را بر عهده دارد، بعضی از مدل ها نیز نیاز به سرمایش را برآورده می کنند.

بخاری برقی دیواری

بخاری برقی کم جا دیواری

یکی از ویژگی های بخاری دیواری به گفته استفاده کننده ها، این است که فضا اشغال نمی کنند. در بررسی ها و ارزیابی های بخاری دیواری، یکی از مهم ترین موارد حفظ جادار بودن فضا است. این ویژگی که در مناطق کوچک اهمیت بیشتری پیدا می کند، نقش مهمی در چیدمان و فضای مورد استفاده دارد.

بخاری های دیواری دوام زیادی دارند؛ زیرا با مواد با کیفیت تولید می شوند. با مراقبت مناسب می توانید سال ها از دستگاه بدون مشکل استفاده کنید. در طول استفاده، باید به ویژگی ضد آب مدل توجه بیشتری کنید. مدل هایی که از ویژگی ضد آب برخوردار نیستند به هیچ وجه نباید با آب تماس بگیرند.

بخاری برقی مناسب حمام

انواع بخاری ذکر شده به هیچ وجه برای مناطق بسیار مرطوب و حمام مناسب نیستند و استفاده از آنها در چنین محیط هایی ممکن است تبعات خطرناکی به همراه داشته باشد، اما مدلی وجود دارد که ترکیبی از مدل فن دار و تابشی بوده و با استفاده از لامپ های مادون قرمز گرمایی در فضاهای مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد.

این مدل که با عنوان بخاری حمام شناخته می شوند با سیستم ایمنی بالایی که دارند از بروز خطر برق گرفتگی جلوگیری می کنند و برای سرویس های بهداشتی و حمام مناسب هستند. البته به هنگام خرید و انتخاب بخاری حمام توجه داشته باشید که سیم اتصال به برق در این مدل حتما از نوع ضد آب باشد و همچنین فراموش نکنید که در اغلب بخاری های حمام امکان تماس مستقیم با آب وجود ندارد.

خرید بخاری مناسب حمام

بخاری مناسب حمام

بخاری دیواری مناسب حمام

مدلهای ایستاده و زمینی برای استفاده در حمام به هیچ عنوان مناسب نیستند. بنابراین اولین مورد برای انتخاب، دیواری بودن آن است. دومین مورد مهم این است که المنت های به کار رفته در آن از نوع فلزی باشد. چرا که المنت های شیشه ای و سرامیکی مناسب قرار گرفتن در محیط پر از رطوبت و آب موجود در حمام نیستند.
اما المنت فلزی در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند. نکته آخر در این زمینه، آن است که بایستی عایق بندی به صورت اصولی انجام شود تا امکان اتصال و برخورد رطوبت با سیم ها وجود نداشته باشد. علاوه بر این هیتر مورد استفاده در حمام بایستی در ارتفاع مناسب نصب گردد تا از برخورد مستقیم آب با المنت جلوگیری شود.

هیتر برقی اتوماتیک

تمامی انواع مختلف هیتر برقی که تاکنون مورد بررسی قرار دادیم، اعم از فن دار، بدون فن، تابشی، ایستاده، زمینی یا خوابیده، رومیزی یا فن هیتر و دیواری می توانند قابلیت اتوماتیک یا خودکار بودن را داشته باشند. در این صورت قطعه ترموستاتی در آن ها تعبیه شده که به محض رسیدن به دمای دلخواه، موجب قطع شدن جریان برق و خاموش شدن بخاری خواهد شد. البته به منظور حفظ ایمنی در برخی از انواع مانند فن هیتر ها و کرسی های برقی ویژگی اتوماتیک بودن، حتماً باید باشد.

هیتر برقی مناسب اتاق خواب

اگر قصد استفاده از هیتر برقی برای اتاق خوابتان دارید، نخست باید به این سوال پاسخ دهید که آیا در اتاق خواب خود به صدا حساسید یا نه. فن هیتر ها گزینه خوبی برای گرمایش اتاق خواب می توانند باشند. چرا که زیبایی منحصر به فردی در میان هیترهای برقی دارند و با استفاده از فن خود، گرما را به راحتی و به صورت سریع به محیط پیرامون انتقال می دهند.

هیتر برقی اتاق خواب

هیتر برقی مناسب اتاق خواب

اما اگر شما از جمله افرادی هستید که در محیط خواب تان باید سکوت مطلق حکمفرما باشد، از هیتر برقی فن دار برای گرمایش اتاق خواب خود استفاده نفرمایید. می توانید به جای آن از مدلهای تابشی یا زمینی یا ایستاده بهره بگیرید.

بخاری برقی مناسب محیط کار

بخاری های رومیزی برای استفاده در محیط کار بسیار مناسب هستند؛ می توانید فن هیتر ها را روی میز کارتان بگذارید یا زیر پایتان قرار دهید. در صورتی که محیط کارتان مغازه و دفتری کوچک باشد، به راحتی جوابگوی نیاز شما خواهد بود. اما در صورتی که محل کار بسیار بزرگ باشد، هیترهای برقی بزرگ مخصوص گرمایش سوله ها و محوطه های بزرگ مانند تصویر زیر مناسب هستند.

بخاری مناسب محیط کار

بخاری مناسب برای محیط کار

بخاری برقی مناسب محیط های کوچک

در هنگام خرید حتما مدنظر قرار دهید که محیطی که می خواهید گرم کنید چقدر متراژ دارد؟ هیتر برقی برای گرم کردن مکان های کوچک مثل اتاق خواب و… طراحی شده است و در صورت استفاده برای یک محیط بزرگ، بازدهی که مدنظرتان است را نمی توانید داشته باشید. با این کار امنیت ساکنین را به خطر می اندازید و همچنین قبض برق سنگینی خواهید داشت.

بخاری برقی مناسب فضای بزرگ

این محصولات شاید برای استفاده در سالن ها یا محیط های بزرگ چندان مناسب نباشند؛ ولی در صورت عدم دسترسی به سایر گزینه ها می توان از آنها استفاده کرد. در صورت استفاده از هیتر برقی برای محیط های بزرگ حتما از مدل های توان بالا استفاده کنید .بخاری های چهار شعله و پنج شعله برای محیط های بزرگتر مناسب تر هستند.

بخاری برقی مناسب فضای بزرگ

بخاری مناسب فضای بزرگ

بخاری برقی کم مصرف

برای رسیدن به مفهوم هیتر کم مصرف، باید سراغ محصولاتی رفت که ضمن داشتن توان مصرفی کم، گرمای بالایی را تولید کنند. به همین منظور جنس المنت های تولید کننده گرما در این زمینه بسیار مهم هستند. در ادامه مقاله المنت با جنس های مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد تا ضمن آشنایی با هر یک، بهترین گزینه را برای استفاده انتخاب نمایید.

انواع المنت بخاری برقی

المنت، رشته ای سیم نیمه هادی است. این رشته سیم جریان زیادی را می تواند تحمل کند. ضمن عبور جریان از این رشته سیم، که به دور استوانه ای عایق از جنس های مختلف پیچیده می شود. گرمای حاصل از عبور جریان، باعث می شود تا در آن جنس عایق گرما تولید شده و موجب گرم شدن محیط شود. انواع مختلف المنت بخاری برقی در بازار موجود است که در ادامه مقاله به آن ها اشاره کرده و توضیحاتی را درباره آن ها ارائه می کنیم:

المنت فلزی

المنت حرارتی فلزی معمولاً از نیکروم ساخته می شوند که از 80٪ نیکل و 20٪ کروم تشکیل شده است. با توجه به اینکه نیکروم مقاومت بسیار بالایی دارد، المنت حرارتی تولید شده از این جنس، گرمای زیادی را تولید می کند. المنت های حرارتی فلزی معمولاً در وسایلی مانند توستر ، سشوار ، کوره و گرمایش از کف استفاده می شود. اما در کنار آن در مدل دیواری و کرسی برقی نیز از این نوع المنت استفاده می شود. المنت فلزی دارای طول عمر بالایی بوده و در برابر رطوبت نیز مقاومت زیادی دارند.

المنت فلزی بخاری برقی

المنت فلزی بخاری

المنت سرامیکی بخاری برقی

بخاری سرامیکی در اجزای المنت حرارتی خود علاوه بر سرامیک، مقداری فلز و پلاستیک نیز دارد. این نوع المنت حرارتی از سرامیک با ضریب دمای مثبت(PTC) تشکیل شده و هوای پیرامون را به تدریج گرم می کند. اگر المنت های سرامیکی به طور مرتب و اصولی تمیز شوند، بخاری سرامیکی می تواند مدت ها بدون ایراد کار بکند. این المنت ها از اولین انواع المنت هستند که ساخته شده اند و استفاده از آن ها در کرسی ، بخاری ایستاده و خوابیده مرسوم است.

خرید المنت سرامیکی بخاری برقی

المنت سرامیکی بخاری برقی

مزایای بخاری برقی سرامیکی

  • قابلیت حمل آسان بخاری برقی

    اندازه این بخاری ها در ابعاد کوچکی بوده و وزن آن ها بسیار سبک است. به همین دلیل یکی از قابل حمل ترین بخاری ها هستند. حتی مدلهای دارای ابعاد بزرگ نیز وزن کمی داشته و می توان به راحتی آن ها را جابجا نمود. مدل سرامیکی به نوعی ساخته شده است که حتی در صورتی که وسایل گرمایشی برقی دیگری در منزل یا محل کار وجود نداشته باشد، جوابگوی سرمای زمستان بوده و به راحتی و سریع هوای سرد را تبدیل به هوای گرم و مطبوع نماید.

  • سیستم گرمایشی بدون داشتن خطر آتش سوزی

    المنت سرامیکی منبع دائمی گرما را فراهم می کند ، اما اغلب آنقدر گرم نمی شود که خطر آتش سوزی یا سوختگی ایجاد کند. علاوه بر این در اغلب هیترهای سرامیکی، فنی وجود دارد که گرمای تابشی حاصل از المنت را در فضای پیرامون پخش می کند. به همین دلیل نکات ایمنی در ساخت این نوع بخاری کاملاً رعایت شده تا کاربر بتواند به راحتی و بدون داشتن دغدغه آتش سوزی احتمالی از وسیله استفاده نماید.

  • کیفیت قابل اعتماد

    بخاری های سرامیکی چون با انرژی برق کار می کنند، پیچیدگی کمتری نسبت به مدل های دیگر دارند. المنت حرارتی سرامیکی به سرعت گرم شده و برای گرم شدن به انرژی کمتری نیاز دارد. در نتیجه انرژی کمتری را مصرف کرده و شما بهای کمتری برای تامین انرژی آن می پردازید. می توانید برای مدت زمان کوتاهی روشنشان نگاه دارید و مدتی پس از خاموش کردنشان، همچنان گرمای مورد نظرتان را داخل اتاق حفظ کنید.

  • ایمنی در ساخت و قابلیت افزوده شدن ویژگی های ایمنی اضافی

    روش ساده ای که بخاری های برقی سرامیکی با آن کار می کنند ، آنها را از سایر وسایل گرمایشی برقی موجود در بازار ایمن تر می کند. با این حال ، اگر آن ها را با ویژگی های ایمنی اضافی ترکیب کنید ، واقعاً یکی از ایمن ترین بخاری ها را داشته باشید. سایر ویژگی های ایمنی که بخاری سرامیکی شما ممکن است به همراه داشته باشد عبارتند از:

  • ویژگی محافظتی

    این ویژگی باعث می شود اگر بخاری دچار مشکل شود، خاموش شود. این مورد برای خانواده های دارای فرزند و حیوانات خانگی بسیار مهم است.
    محافظت در برابر گرمای بیش از حد: اگر بخاری به دمای داخلی خیلی بالا برسد، این ویژگی باعث خاموش شدن آن می شود و از آن در برابر گرم شدن بیش از حد و ایجاد آتش سوزی محافظت می کند.

  • بدنه خارجی خنک

    این ویژگی باعث می شود بدنه خارجی بخاری حتی پس از ساعت ها استفاده داغ نشود. در این صورت دیگر نیاز نخواهد بود، تا نگران احتمال بروز سوختگی باشید.

المنت شیشه ای

جنس المنت شیشه ای باید به گونه ای باشد که زمان بالا رفتن دما، دچار شکستگی نشود. جنس المنت شیشه ای از کوارتز است. این المنت با عنوان المنت کوارتز نیز شناخته می شود. در حقیقت فضای داخل این نوع المنت، پر از گاز هالوژن  می باشد. المنت شیشه ای جریان الکتریکی را از مقاومت های مخصوص عبور می دهد و تبدیل به اشعه مادون قرمز می کند. این مسئله باعث می شود حرارت به سرعت تا مرز 2600 درجه سانتیگراد بالا برود.

المنت شیشه ای بخاری برقی

المنت شیشه ای

البته میزان حرارت تولید شده در المنت های شیشه ای بستگی به میزان وات و سایز آن ها دارد. المنت کوارتز به همان نسبت که در برابر حرارت مقاومت دارد، در برابر ضربه شکننده است. دو سر آن عایقی از جنس سرامیک های نسوز قرار گرفته اند که به منظور حرارت دهی به سیم المنت و سیم نسوز وصل شده اند.

تابشی بودن المنت های شیشه ای باعث می شود تا به محض روشن شدن، گرمای مطلوبی را منتشر کنند. نصب این المنت ها به راحتی صورت گرفته و به صورت بی صدا گرما تولید می کنند.

بخاری برقی حمام ضد آب

دلخواه هر فردی این است هنگام حمام محیطی دلپذیر و گرم داشته باشد از این رو وسایل گرمایشی برقی حمام یکی از مسائلی است که باید به آن توجه ویژه نمود. از قدیم نظافت فردی یکی از مهم ترین ارکان رفتاری ایرانیان بوده از این رو حمام نزد ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در قدیم گرمایش حمام ها به وسیله کوره ای که در کنار خزانه وجود داشت تامین میشد اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی از بخاری برقی حمامی ضد آب استفاده می شود تا بتوان محیط مطبوع و مورد پسندی را برای حمام به وجود آورد.

انواع بخاری برقی ضد آب

بخاری برقی حمامی ضد آب 3 نوع دارد که عبارت اند از:

  1. بخاری حمامی تابشی

    ضدآب بودن مصرف برق پایین و ایمنی بالا زا مهم ترین مزایای این نوع بخاری است. در بخاری تابشی معمولا از چندین المنت استفاده می شود و معمولا یک سطح که نقش بازتابنده را دارد در بخش پشتی المنت ها قرار داده می شود تا تابش کاملا به سمت محیط تابیده شود.

  2. حوله خشک کن برقی حمام

    حوله خشک کن برقی حمام از بهترین وسایل گرمایشی برقی در حمام بوده که علاوه بر ضد آب بودن ایمنی بالایی هم دارد و میتوان البسه را هم روی آن خشک کرد. و درضمن موجب بخشیدن گرمایی مطبوع به حمام شما می شود.این نوع بخاری در سه جنس استیل،آلومینیم و دکوراتیو عرضه می شود.

  3. بخاری برقی حمام

    قابلیت نصب بر روی دیوار علاوه بر ضد آب بودن و ایمنی بالا و بی خطر بودن این بخاری را به یکی از بهترین وسایل گرمایشی برقی حمامی ضد آب بدل می کند.

نکات مهم در خرید بخاری برقی حمام

در هنگام خرید بخاری برقی حمامی باید به چند نکته مهم توجه کرد که عبارت اند از:

  • اندازه حمام
    در صورتی که حمام بزرگی دارید بالطبع باید بخاری با توان بالایی را خریداری کنید و بالعکس.
  • استاندارد بودن بخاری برقی
    از مهم ترین ویژگی های یک بخاری برقی که باید به آن توجه کرد استاندارد بودن آن است.بخاری برقی های ضد استاندارد گاه می توانند آسیب های جبران ناپذیری را وارد کنند.از جمله نشانه های بخاری برقی حمامی ضدآب استاندارد می توانم به تحمل حرارت بالا،سیم های نسوز و المنت های بهینه اشاره کرد.
  • ایمنی بالای بخاری برقی
    ایمنی از مهم ترین مواردی است که سبب تمایز بخاری های برقی حمامی از یکدیگر می شود.آتش گرفتن خمود به خودی،ذوب شدن سیم ها،مقاوم نبودن در برابر آب و… از جمله مواردی است که حاکی از ایمنی پایین و استاندارد نبودن بخاری برقی حمامی ضدآب است.از این رو تهیه بخاری های برقی غیراستاندارد ولو با قیمت پایین ابدا توصیه نمی شود.

بخاری‌ برقی همرفتی چگونه کار می کند؟

این نوع از وسایل گرمایشی برقی یکی از ایمن ترین بخاری های برقی است. چرا که خطر شعله ور شدن بخاری‌ برقی همرفتی نسبت به بخاری های تابشی کمتر است. در مکان هایی که نیاز به استفاده طولانی مدت از هیتر برقی نیاز است می توانید از مدل همرفتی استفاده کنید. زیرا این نوع بخاری ها بی سرو صدا بوده و نیاز به مراقبت زیادی ندارد. گرما با روش های متفاوتی از یک جسم به جسم دیگر منتقل می شود.

بخاری‌ برقی همرفتی چگونه کار می کند

نحوه عملکرد بخاری‌ برقی همرفتی

از جمله رسانایی، تابش، همرفت روشهای مختلف انتقال دیگر؛ این بخاری ها با استفاده جریان همرفتی ( جا به جایی ) انرژی گرمایی را به فضا منتقل می کنند. علت به وجود آمدن جریان همرفتی مربوط به چگالی ماده می شود؛ به دلیل اینکه چگالی هوای گرم بیشتر از چگالی هوای سرد است، هوای گرم به بالا منتقل می شود و هوای سرد به قسمت پایین منتقل می شود این جا به جایی ادامه پیدا می کند تا جایی که هوای گرم به تمام نقاط منتقل می شود.

نکات مهم در خرید بخاری برقی

وجود تنوع بالا و انواع مدل ها در بازار روند خرید و انتخاب آن را با مشکل روبرو کرده و اغلب کاربران در مورد انتخاب بهترین گزینه دچار سردرگمی شده اند، با توجه به اینکه هیتر برقی آلودگی سوخت های فسیلی را نداشته و از لحاظ ایمنی مناسب تر از سایر وسایل گرماساز گازی و نفتی هستند بسیار مورد توجه واقع شده اند.

با این حال در این نوع دستگاه ها نیز ریسک برق گرفتگی و آتش سوزی وجود دارد، پس علاوه بر هزینه مصرفی بالا، مواردی از قبیل ضعیف بودن مقاومت المنت ها،‌ نبودن سیستم ایمنی و خاموش شدن اتوماتیک بخاری، پایین بودن کیفیت سیم های نسوز و… می تواند مشکل ساز بوده و باعث ایجاد خطر و آتش سوزی شود بنابراین توجه به نکات خرید بخاری برقی بسیار حائز اهمیت است.

نکات مهم در خرید بخاری برقی

بخاری‌ برقی

محل استفاده بخاری برقی

اولین موردی که هنگام خرید هیتر برقی باید در نظر بگیرید این است که آن را در چه فضایی و برای کسب چه میزان گرما استفاده خواهید کرد. آیا در منزل مسکونی خود از آن استفاده خواهید کرد؟ اگر پاسخ مثبت است به این سوال پاسخ دهید که آیا توسط آن بایستی تنها یک اتاق را گرم کنید یا برای گرم کردن چندین اتاق در منزل به سراغ بخاری برقی خواهید رفت؟

مسلماً هیتر برقی مورد استفاده در حمام تان بایستی متفاوت با هیتر برقی باشد که در مغازه خود از آن استفاده می کنید. به عنوان مثال هیتر برقی حمام بایستی در مقابل رطوبت مقاوم بوده و ضمن حفظ ایمنی در برابر اتصال های احتمالی، جنسی داشته باشد که پس از مدتی استفاده فرسوده و غیر قابل استفاده نشود.

در حال حاضر هیتر های برقی زیادی با مشخصات و امکانات متفاوتی وجود دارند که قابل استفاده در فضاهای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، کارگاهی، درون کانکس، کیوسک نگهبانی و یا سایر فضا ها هستند ولی اینکه کدام هیتر برای فضای شما مناسب است، می تواند به انتخاب بهترین گزینه کمک شایانی بکند. در واقع در گام نخست نیاز خود را از خرید بشناسید، سپس در گام دوم اقدام به خرید نمایید.

قدرت بخاری برقی

بخاری های برقی که امروزه در بازار استفاده می شود عموماً بین 1000 تا 3000 وات توان دارند. (کم و بیش قدرتمند را می توان به عنوان یک استثنا یافت). با یک توضیح بسیار ساده ، می توان گفت هرچه یک بخاری برقی از برق (کیلووات) بیشتری استفاده کند ، برق بیشتری نیز مصرف می کند. اما می توانید در حین استفاده آن را بررسی کنید.

اگر بخاری برقی با قدرت کیلووات ساعت زیاد کل اتاق را به سرعت گرم کند ، می توان آن را به حالت آماده به کار تغییر داد و باعث صرفه جویی در مصرف گرما و در نتیجه صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. به عبارت دیگر ، مدلی که فکر می کنید برق زیادی مصرف می کند ، در طولانی مدت برق کمتری مصرف می کند.

امنیت بخاری برقی

معیارهای ایمنی خاصی باید در بخاری برقی و یا دیگر وسایل گرمایشی برقی که خریداری می کنید وجود داشته باشد. یکی از آنها ترموستات است. اگر چه استفاده از آن صرفاً برای تامین اهداف امنیتی نیست، اما ذکر آن در این عنوان مناسب تر است. ترموستات با متوقف کردن کار بخاری در هنگام رسیدن به دمای هدف باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. به منظور جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دستگاه بهتر است بخاری برقی خریداری شده دارای ترموستات باشد.

خرید جدیدترین بخاری برقی کم مصرف 2021

بخاری برقی کم مصرف

ترموستات ها ابزار های الکتریکی هستند که با تنظیم درجه مورد نظر بر روی آن ها و قرار دادن داخل دستگاه دمای محیط را کنترل کرده و از افزایش و کاهش ناگهانی دما جلوگیری می کنند. برخی بخاری های برقی به محض داغ شدن المنت به صورت خودکار خاموش می شوند.

چرا که روشن ماندن مداوم المنت ها باعث افزیش حرارت دستگاه، سوختن سیم ها و در نتیجه منجر به برق گرفتگی و آتش سوزی خواهد شد بنابراین با استفاده از ترموستات در هیتر برقی می توان با کنترل دمای محیط در اندازه دلخواه ریسک خطرات احتمالی را بسیار کاهش داد؛ استفاده از این ویژگی برای فضاهای گلخانه ای و محیط های کوچک پرورشی بسیار مناسب و کاربردی می باشد.

دکمه ایمنی در بخاری برقی های تابشی

علاوه بر آن یک اقدام حافظتی در برابر خطر آتش سوزی ناشی از گرم شدن بیش از حد است. وجود دکمه امنیتی که علی الخصوص در بخاری های تابشی از آن استفاده می شود. زیرا قطعات گرم شده هنگامی که دستگاه به زمین می افتد، در معرض خطر قرار می گیرند و شاید موجب آتش سوزی شوند. بنابراین وجود این ویژگی باعث می شود بخاری برقی  خاموش شده و به این ترتیب اقدامات احتیاطی در برابر خطر آتش سوزی انجام شود.

بخاری برقی دارای نشان استاندارد

ایمنی هیتر برقی یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در خرید مورد توجه قرار گیرد. به نظر شما ایمنی یک دستگاه هیتر برقی به چه عواملی بستگی دارد؟ جنس قطعات مورد استفاده در آن بایستی استاندارد باشد. به عنوان مثال بایستی از سیم یا کابل استاندارد استفاده شود تا در هنگام استفاده موجب آتش سوزی نشود.

بخاری برقی دارای نشان استاندارد

بخاری برقی استاندارد

پس بهتر است هنگام خرید لازم است کابل را به دقت وارسی نمایید تا نازک نبوده و خوردگی نداشته باشد یا اگر از فروشگاه های اینترنتی خرید می کنید، فروشگاه هایی را انتخاب کنید که کیفیت جنسی که به مشتری تحویل می دهند برایشان اهمیت داشته باشد، نه اینکه هر جنسی را با هر کیفیتی صرفاً به خاطر مناسب بودن قیمت آن به خریدار بفروشند.

المنت هیتر برقی

جنس المنت نیز در بخاری برقی بسیار مهم است و بهتر است از مواد مقاومی ساخته شود که در اثر حرارت زیادی که تولید می کند، مقاوم باشد. علاوه بر آن تعداد المنت مورد استفاده در آن ظرفیت گرمایی آن را تعیین خواهد کرد و مسلماً هیتر برقی که سه عدد المنت دارد حرارت زیادی را نسبت به آنکه دو المنت دارد، تولید خواهد کرد. بهتر است هیتر برقی دارای سنسور دما (حسگر دما) بوده و دمای محیط را نشان دهد و قابلیت تنظیم درجه حرارت داشته باشد که بتوان از طریق کلید های آنالوگ (در مدل های قدیمی تر) یا کلید های دیجیتال (در مدل های مدرن تر) میزان حرارت را در محیط را کنترل کرد.

خرید المنت هیتر برقی

المنت هیتر برقی

برخی از هیتر های برقی نیز دارای امکان قطع خودکار هستند که باعث می شود هیتر برقی در هنگام تولید گرمای بیش از حد مجاز یا بروز اتصال، جریان برق را قطع کرده و از بروز حادثه احتمالی جلوگیری نماید. برخی از هیتر ها دارای فن هستند که حرارت تولید شده را به واسطه چرخش پره های خود به محیط انتقال می دهند.

در صورت خرید از این نوع هیتر برقی باید به جنس و کیفیت فن و بی صدایی یا سایلنت بودن آن نیز توجه کرد، زیرا در صورتی که کیفیت مورد نیاز را نداشته باشد، در دراز مدت با تولید صدای ناهنجار نه تنها موجب به هم خوردن آرامش ساکنین شده، حتی ممکن است منجر به بروز آتش سوزی هم بشود.

میزان مصرف برق بخاری برقی

با توجه به این که بخاری های برقی فقط با انرژی الکتریکی کار می کنند بنابراین از انجایی که انرژی برق یکی از انرژی های گران قیمت به حساب می آید استفاده از آنها می تواند هزینه برق مصرفی شما را افزایش دهد.

برای جلوگیری از این مشکل بهتر است به هنگام خرید بخاری برقی به میزان توان مصرفی و همچنین توان حرارتی بخاری به نسبت اندازه محیط مورد استفاده دقت کنید و محصولی را انتخاب کنید که دارای قابلیت تنظیم توان و کنترل حرارت باشد، بخاری برقی فن دار در مقایسه با سایر مدل ها از ویژگی مصرف برق کمتر و کمک به صرفه جویی در مصرف برق از گرمایش بیشتری نیز برخوردار هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش بخاری برقی

شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش از دیگر نکات مهم خرید بخاری برقی است، با انتخاب بخاری برقی از برند های معتبر و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش چندین ساله می توانید از دغدغه خرابی های احتمالی و تهیه قطعات یدکی راحت شوید. مجموعه کالای برق حصاری همواره در جهت مطالبه گارانتی از شرکت های سازنده و ارائه به مشتریان بوده و خواهد بود.

میزان گرمایش بخاری برقی

ویژگی دیگری که در انتخاب هیتر برقی مطرح است، میزان سرعت گرمایش و ظرفیت تولید حرارت است. مسلماً هیتر برقی که شما برای استفاده در مغازه خود نیاز دارید ظرفیت گرمایی متفاوتی با هیتر برقی خواهد داشت که یک کارگاه تولیدی در سوله خود نیاز دارد.

اما در عوض شما می خواهید محیط مغازه تان زودتر گرم شود؛ بنابراین باید سراغ هیتر برقی بروید که ظرفیت گرمایی آن پایین است ولی سرعت گرمایش آن بالاست. ویژگی های دیگری نیز وجود دارند که برای انتخاب هیتر برقی الزام نیست ولی در صورت تامین بودجه، می توان آن ها را نیز در نظر گرفت.

خرید بخاری برقی ایستاده

میزان گرمایش بخاری برقی

برخی از هیتر های برقی دارای کنترل از راه دور یا به اصطلاح ریموت هستند که می توان تغییرات دما را با استفاده از آن از راه دور به دستگاه اعمال کرد. برخی از آن ها دارای سیستم چرخشی هوای محیط و تهویه هوا هستند که در کنار گرم کردن محیط، تهویه هوای محیط را نیز تا حد قابل قبولی انجام می دهند.

ویژگی قابل حمل بودن یا به قول معروف پرتابل (portable) بودن ویژگی است که شاید برای برخی محیط ها امتیاز باشد، چرا که می توان جای آن را به راحتی تغییر داد حال آنکه اگر پرتابل نباشد، تغییر جایی که در آنجا نصب شده است، به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

دیگر نکات مهم در انتخاب بخاری برقی

یکی دیگر از نکات مهم خرید بخاری برقی توجه به کیفیت سیم های نسوز استفاده در آن می باشد، چنانچه سیم های نسوز دارای پوشش ضعیف و کیفیت پایین باشند به مرور زمان در اثر کارکرد دستگاه دغ شده و احتمال جرقه زدن و آتش سوزی را افزایش می دهند د رحالی که کابل های نسوز مرغوب و باکیفیت معمولا دارای دو روکش سیلیکونی و ابریشمی هستند که به آنها کمک می کند تا مقاومت بالایی در برابر ولتاژ و حرارت بالا داشته باشند.

دیگر نکات مهم در انتخاب بخاری برقی

انتخاب بخاری برقی مناسب

با توجه به اینکه صنعت ساختمان به سمت ساخت خانه های بهتر با هزینه سوخت پایین پیش می رود و حتی خانه ها و مراکز تجاری و اداری سراسر جهان با ویژگی Zero Net Energy یا بدون انرژی هدر رفت در حال ساخت هستند و با دور شدن جوامع از اقتصاد مبتنی بر کربن و گرم شدن با سوخت های فسیلی، ضرورت استفاده از وسایل با سوخت پاک رایج تر می شوند.

با توجه به اینکه هیچ راهی برای تعیین هزینه گرمایش با سوخت های فسیلی در آینده یا میزان اطمینان آنها وجود ندارد و با در نظر گرفتن قیمت های فعلی بازار می توان استدلال کرد که گرمایش با وسایل برقی در برخی محیط ها بسیار مقرون به صرفه تر، ایمن تر، پاک تر و محیط زیست پسند تر می باشد. لذا با شناخت نیاز و سپس شناخت گزینه های موجود می توان به بهترین راهکار برای گرمایش محل زندگی و کار رسید.

ارتفاع نصب بخاری برقی دیواری و کانوکتور دار چقدر باید باشد؟

برای نصب بخاری برقی دیواری، اولین نکته مهم داشتن ارتفاع مناسب به منظور عدم دسترسی کودکان و حیوانات خانگی به آن است. دومین نکته نیز داشتن فاصله حداقل یک متر از سقف که باعث شود هوای اتاق به راحتی تحت تاثیر هوای گرم تولید شده قرار گیرد. در مورد کانوکتور نیز فاصله تا پریز باید به درستی تعیین شود تا کابل اتصال انتقال دهنده الکتریکی تابلو کشیده یا کشیده نشود.

پس از تعیین مکان مناسب برای این منظور، مراکز سوراخ مورد نیاز مونتاژ با توجه به ابعاد مشخص می شوند. برای علامت گذاری، قلاب های آویز بر روی دیوار قرار می گیرند و محل سوراخ هایی که باید پیچ ​​شوند، با مداد مشخص می شود تا کانوکتور پانل حداقل 100 میلی متر از زمین (ترجیحا) از فضاهای سوراخ بیضی شکل روی آن باشد.

صدای ترک خوردن بخاری برقی از کجاست؟

ممکن است در شرایط خنک کننده و گرمایش ناگهانی بخاری شما این حالت ایجاد شود. ورق های خارجی بدنه تشکیل دهنده بخاری یا باله های آلومینیومی روی مقاومت گرم و منبسط می شوند. این صدا می تواند در نتیجه انقباض در مرحله خنک کننده اتفاق بیفتد. بنابراین این حالت طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

صدای ترک خوردن بخاری برقی از کجاست؟

ترک خوردن المنت بخاری برقی

خرید بخاری برقی

برای خرید بخاری برقی راه های بسیاری وجود دارد. می توان به صورت حضوری به بازار مراجعه کرد و بعد از مشاهده محصولات، محصول مورد نظر را خریداری کرد. اما امروزه بسیاری از افراد خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می دهند. البته که مزیت هایی نیز به همراه دارد. شما دیگر در ترافیک و شلوغی نیستید و به راحتی با چند کلیک می توانید خرید خود را انجام دهید. برای خرید بخاری برقی می توانید به راحتی در سایت کالای برق حصاری تمامی محصولات را مشاهده کنید، آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

مشکلات رایج در بخاری برقی

تمامی محصولات دارای مشکلاتی است که بهتر است برخی از مشکلات بخاری های برقی را بدانید.

  • روشن نشدن بخاری برقی
  • بویی مانند بوی سوختن لاستیک از بخاری برقی بیرون می آید
  • دستگاه اتصال بدنه دارد
  • لامپ کلید خاومش است در صورتی که المنت کار می کند
  • لامپ کلید روشن است در صورتی که المنت کار نمی کند

نگهداری بخاری برقی چگونه باید باشد؟

برای پاک کردن بخاری برقی هرگز از مواد شوینده مایع و پودر حلال استفاده نکید. به جای آن می توانید بخاری را با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید. اگر فکر می کنید مشکلی در دستگاه وجود دارد، با خدمات مجاز آن تماس بگیرید.

توجه داشته باشید در تمام امور نگهداری و تمیز کردن، دستگاه باید خاموش باشد و کابل برق از پریز جدا شود. در صورت بروز یکی از شرایط زیر در بخاری برقی در اسرع وقت با نزدیکترین سرویس مجاز خود تماس بگیرید:

  • صفحه نمایش کار نمی کند.
  • سیم برق کار نمی کند یا تماسی ندارد.
  • سطح نشانگر روی صفحه نمایش به درستی نشان داده نمی شود.
  • دکمه های روی صفحه نمایش کار نمی کنند.

نتیجه گیری

پیش از خرید انواع بخاری از کالای برق حصاری، شما می توانید از یک مشاوره تخصصی بهرمند شوید و با مقایسه قیمت و ویژگی های محصول، بهترین نمونه مناسبتان را سفارش دهید. خوشبختانه کالای برق حصاری توانسته برای هر نوع کاربردی که از بخاری برقی نیاز دارید؛ محصول ارائه بدهد. تمامی محصولات این شرکت دارای گارانتی می باشند و در کمترین زمان ممکن به دست شما می رسند.

سوالات متداول در رابطه با بخاری برقی

  1. آیا ایجاد بوی بد و دود در صورت شروع گرم شدن بخاری برای اولین بار طبیعی است؟
    نگران نباشید، این طبیعی است و 5 دقیقه بیشتر طول نمی کشد. وقتی بخاری را برای اولین بار راه اندازی می کنید، از تهویه مناسب اتاق اطمینان حاصل کنید.
  2. آیا می توانم لباس های شسته شده و مرطوب را روی بخاری خشک کنم؟
    نه لباس های شسته شده و نه سایر مواد هرگز نباید روی بخاری های برقی خشک شوند. چنین استفاده هایی از بخاری برقی ممکن است ضمن داشتن خطر آتش سوزی باعث اختلال در عملکرد بخاری شده و شرایط گارانتی را نیز باطل کنند.
  3. آیا ممکن است آثاری از گرد و غبار و خاک بر روی بخاری ایجاد شود؟
    این وضعیت باعث می شود کیفیت هوا در محیط تحت تأثیر آلودگی، دود سیگار و … قرار گیرد. از تهویه مناسب اتاق و تمیز بودن هوا اطمینان حاصل کنید. مشبک های زیر بخاری و صفحه جلویی باید مرتباً با جاروبرقی تمیز شوند. بدنه بخاری را می توان با یک پارچه مرطوب پاک کرد. از مواد شوینده و پاک کننده ساینده استفاده نکنید. در طی این فرآیند مطمئن شوید که بخاری خاموش و سرد است.
  4. فاکتور ها تاثیر گذار بر روی قیمت بخاری چیست؟
    برخی از عواملی اثر گذار بر روی قیمت بخاری برقی عبارتند از: وات دستگاه، قابلیت تنظیم دما، خدمات پس از فروش و گارانتی، علامت استاندارد و… می باشند.
TOP