مزایای روشنایی با لامپ LED

/ / دانستنی ها
مزایای روشنایی با لامپ LED

کاهش مصرف برق با لامپ LED

اگر مصرف برق شما زیاد است و به دنبال راهی برای کاهش مصرف و هزینه برق مصرفی هستید بهتر است نسبت به خرید لامپ ال ای دی اقدام کنید. لامپ های LED مصرف برق را تا حد زیادی کاهش می دهند. این لامپ ها گرمای کمتری نسبت به لامپ های دیگر تولید می کنند که سبب جلوگیری از اتلاف انرژی می شوند. لامپ های ال ای دی قابلیت بازیافت دارند و از این رو با محیط زیست بسیار سازگار هستند. اما مزایای روشنایی با لامپ LED چیست؟ لامپ های ال ای دی بهتر اند یا لامپ های فلورسنت؟

مزایای روشنایی با لامپ LED چیست؟

قبل از اینکه بخواهید نسبت به خرید لامپ های ال ای دی اقدام کنید باید بدانید این لامپ ها چه مزایایی دارند؟ از مزایای روشنایی با لامپ LED می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از؟

  • بازده بالا

    یکی از اصلی ترین مزایای لامپ های ال ای دی بازده نوری بالاست. لامپ های ال ای دی بازده ای تا 160 لومن بر وات دارند که در مقایسه با لامپ های دیگر بسیار بالاست.

  • کاهش مصرف انرژی

    در لامپ های ال ای دی تنها 20 درصد از انرژی به گرما تبدیل می شود. لامپ های ال ای دی می توانند تا 50 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. از بهترین مزایای روشنایی با لامپ LED می توان به این مورد اشاره داشت.

  • طول عمر بسیار بالا

    از اصلی ترین مزایای روشنایی با لامپ LED می توان به طول عمر بالای این لامپ ها اشاره داشت. طول عمر لامپ های ال ای دی در حدود 50 هزار ساعت است که با لامپ های دیگر قابل مقایسه نیست.

  • لامپ های ال ای دی فاقد پرتوهای مضر

    اکثر لامپ هایی که ما از آنها استفاده می کنیم دارای اشعه فرابنفش و مادون قرمز هستند. این اشعه ها هیچ مزیتی ندارند و برای بینایی بسیار مضر می باشند. لامپ های ال ای دی فاقد این اشعه های مضر هستند.

  • کاهش نیافتن نور با گذشت زمان

    یکی دیگر از مزایای روشنایی با لامپ LED این است که با افزایش طول عمر روشنایی آنها کاهش پیدا نمی کند.

  • بازدهی مناسب با ولتاژ پایین

    لامپ های ال ای دی می توانند با ولتاژ پایین هم روشن شوند. این مزیت سبب می شود تا بتوان از این لامپ ها در فضاهای باز هم استفاده کرد. این ویژگی یکی از فوق العاده ترین مزایای روشنایی با لامپ LED است.

  • سازگاری بالا با محیط زیست

    به دلیل اینکه لامپ های ال ای دی فاقد مواد شیمیایی هستند برای طبیعت مضر نمی باشند. این لامپ ها قابل بازیافت می باشند.

    آیا لامپ های ال ای دی برای محیط زیست مضر هستند؟ پاسخ در سایت کالای برق حصاری

    لامپ های LED حافظ محیط زیست

رنگ های لامپ ال ای دی

یکی از مزایای روشنایی با لامپ LED رنگ های متنوع و کارآمد این لامپ است. این لامپ ها دارای سه رنگ اصلی هستند. رنگ مهتابی که رنگ سفید است و کارایی بالایی دارد. رنگ سفید رنگی خنک است و درجه دمای آن 6000 کلوین است. رنگ دوم لامپ های ال ای دی رنگ زرد است.

رنگ یخی سومین رنگ لامپ های ال ای دی است. این رنگ طرفداران بسیار زیادی دارد. به دلیل اینکه این رنگ بسیار به نور اطراف ما در روز شباهت دارد با رنگ طبیعی از آن نام می برند. درجه دمایی این رنگ حدود 4000 کلوین است.

لامپ ال ای دی یا فلورسنت؟

یکی از سوالاتی که افراد در هنگام خرید لامپ برایشان پیش می آید این است که لامپ ای ای دی کارایی بیشتری دارد یا لامپ فلورسنت؟ در پاسخ باید گفت از نظر روشنایی لامپ های ال ای دی با اختلاف بسیار زیادی کارآمد تر هستند. از نظر مقاومت و جنس بدنه هم لامپ های ال ای دی به دلیل اینکه جنس بدنه آنها از پلاستیک است مقاوم تر هستند.

باید به این نکته توجه داشت که لامپ های ال ای دی با طبیعت سازگاری بیشتری دارند. پس در پاسخ به سوال لامپ LED بهتر است یا لامپ فلورسنت؟ باید گفت با توجه به مزایای روشنایی با لامپ LED این لامپ ها انتخاب مناسب تری هستند.

خرید انواع لامپ از سایت کالای برق حصاری

لامپ های ال ای دی

انواع اشکال لامپ های ال ای دی

اگر می خواهید از مزایای روشنایی با لامپ LED بهرمند شوید باید انواع این لامپ را بشناسید. لامپ های ال ای دی در اشکال مختلفی ساخته می شوند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. از اشکال لامپ های ال ای دی می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

شکل استاندارد یا A19 لامپ ال ای دی

این نوع از لامپ ال ای دی در اندازه های لامپ رشته ای تولید می شود.

لامپ ال ای دی سه حالته

لامپ های ال ای دی دارای قابلیت های مناسبی هستند. این لامپ ها می توانند دارای سه حالت خاموش، نیمه روشن و روشن باشند. همچنین این لامپ ها می توانند سه رنگ را در هر بار روشنایی ارائه دهند.

لامپ های ال ای دی دکوراتیو

لامپ های ال ای دی را می توان در اشکال مختلف تولید کرد. لامپ های دکوراتیو در اشکال گرد، الماسی، کریستالی و … ساخته می شوند.

LED تیوپی

این لامپ ها برای بسیار برای منازل و مکان های تجاری مناسب هستند.لامپ های تیوبی اندازه های مختلف ساخته می شوند.

خرید لامپ LED تیوبی از سایت کالای برق حصاری

لامپ ال ای دی استوانه ای یا تیوپی

ال ای دی شلنگی

این نوع از ال ای دی بصورت ریسه شلنگی تولید می شود. از این نوع ال ای دی برای کارهای زینتی و یا مشخص کردن مسیر استفاده می شود.

لامپ ال ای دی رفلکتور

این لامپ ها نقطه ای می باشند و از آنها برای تمرکز نور بر نقطه ای خاص استفاده می شود. طول عمر این نوع لامپ ها بالا می باشد.

سخن پایانی

در پاسخ به سوال مزایای روشنایی با لامپ LED چیست؟ باید گفت این لامپ ها فاقد اشعه های مضر برای بینایی هستند. لامپ های ال ای دی قابل بازیافت هستند و برای محیط زیست مضر نمی باشند. برای خرید انواع لامپ های ال ای دی با بهترین قیمت به سایت کالای برق حصاری مراجعه کنید.

سوالات متداول
  1. کارایی لامپ ال ای دی بهتر است یا لامپ فلورسنت؟
    کارایی لامپ های ال ای دی از نظر روشنایی بسیار بیشتر از لامپ های فلورسنت است. همچنین لامپ های ال ای دی سبب کاهش مصرف برق می شوند.
  2. آیا لامپ های ال ای دی دارای اشعه فرابنفش هستند؟
    خیر لامپ های ال ای دی فاقد اشعه های فرابنفش هستند و برای بینایی مضر نمی باشند.
  3. آیا لامپ های ال ای دی در برابر ارتعاشات برقی مقاوم هستند؟
    بله ارتعاشات برقی هیچ آسیبی به لامپ های ال ای دی وارد نمی کند.
88 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *