خرید چراغ مطالعه کلاسیک

/ / دانستنی ها
خرید چراغ مطالعه کلاسیک

چراغ مطالعه چیست؟

تا قبل از سال 1932 امکان داشتن لامپ بر روی میز به آسانی الان نبود. در سال 1932 فردی به نام جورج کارواردین چیزی شبیه به چراغ مطالعه هایی که الان بر روی میز های خود استفاده می کنیم را طراحی کرد. در آن زمان چیزی که طراحی شده بود یک لامپ مخصوص با یک بازوی محرک بود. به مرور زمان چراغ های مطالعه دارای طرح های جدید شدند. در حال حاضر بسیاری به دنبال خرید چراغ مطالعه کلاسیک هستند. امروزه چراغ مطالعه دارای دسته بندی، مدل ها، طرح ها و نقش های فراوانی است. چرا که بسیاری از کارهای روزمره خود را در پشت میز انجام می دهیم.

این امر نیازمند به یک نور ثابت و مشخص است. مزیت خوبی که چراغ های مطالعه دارند، متحرک بودن آن است. شما هرجایی که نیاز به نور داشته باشد را می توانید با یک جابجایی کوچک نور رسانی کنید. پس با داشتن یک چراغ مطالعه می توانیم کارهای خود را پشت میز شخصی خود با نور کافی انجام دهیم. در حاضر چراغ های مطالعه تنوع بسیار بالایی دارند. در ادامه به بررسی انواعی از آن خواهیم پرداخت تا شما در خرید چراغ مطالعه کلاسیک مشکلی نداشته باشید.

انواع چراغ های مطالعه

چراغ های مطالعه در انواع بسیاری وجود دارد. هرکدام از آن ها بستگی به نوع استفاده شما دارد. پس برای خرید چراغ مطالعه کلاسیک اول توجه داشته باشید برای استفاده از چه کاری آن را می خواهید و بعد مدل آن را انتخاب کنید.

چراغ مطالعه دانش آموزی

این مدل همانطور که از نام آن مشخص است برای دانش آموزان طراحی شده است. پس در مقایسه با مدل های دیگر از ابعاد کوچکتر و رنگ های فانتزی تر طراحی و تولید شده است. این مدل از چراغ های مطالعه معمولا در زمان مطالعه کتاب و درس خواندن به کار برده می شود. از ویژگی هایی که در خرید چراغ مطالعه کلاسیک دانش آموزی خوب باید داشته باشد، جمع و جور بودن و انعطاف پذیری آن است.

خرید چراغ مطالعه دانش آموزی

چراغ مطالعه مناسب دانش آموزان

خرید چراغ مطالعه کلاسیک مهندسی

این دسته از چراغ مطالعه به نسبت سایر مدل های دیگر پر کاربردترین آن می باشد. از مزیت های این مدل، بازویی و بدنه انعطاف پذیر آن می باشد. بنابراین در بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. در مشاغلی مانند آرایشگری، معماری، نقشه کشی، پزشکی و … می توان کاربرد زیادی داشته باشد. همچنین دانشجو ها و دانش آموزان نیز می توانند از چراغ مطالعه مهندسی استفاده کنند.

چراغ مطالعه گیره ای

بسیاری از افراد در فضای کاری خود میز بسیار شلوغی دارند. برای مثال سیستم کامپیوتری بر روی میز قرار دارد. همچنین پرونده ها و دفترچه و بسیاری از وسایل دیگر بر روی میز قرار دارد. همچنین افرادی که در خانه از می استفاده می کنند از این مورد مستثنی نیستند.با این توصیفات پس دیگر فضایی برای قرار دادن چراغ مطالعه بر روی میز نخواهد ماند. پس کمبود فضا بر روی میز تبدیل به یک چالش جدی در محیط کار و خانه شده است.

با توجه به این موضوع مدلی از چراغ های مطالعه طراحی شده است تا این مشکل را حل کند. نام این مدل چراغ مطالعه گیره ای می باشد. این مدل با استفاده از گیره ای که دارد به کناره میز وصل می شود. مزیت خوبی که در خرید چراغ مطالعه کلاسیک گیره ای می توانید تجربه کنید، امکان تنظیم در جهت های مختلف می باشد.

خرید چراغ مطالعه گیره ای

چراغ مطالعه گیره ای قابل تنظیم

چراغ مطالعه شارژی

این مدل از چراغ های مطالعه با توجه به نام آن ها قابلیت شارژ شدن دارند. این مدل ها به دلیل شارژی بودن کاملا قابلیت جابجایی دارند. یعنی وقتی شما آن را شارژ کرده باشید، پس تا زمان تمام شدن شارژ می توانید آن را هر جایی که دوست داشته باشید قرار دهید. حالت شارژ این مدل با استفاده از اتصال به پریز های برق می باشد. این چراغ شامل یک باتری شارژی می شود. لامپ های استفاده شده در این مدل از چراغ های مطالعه معمولا LED و SMD می باشد. با خرید چراغ مطالعه کلاسیک شارژی می توانید آن را به راحتی جابجا کنید.

چراغ مطالعه کلاسیک

این مدل از چراغ های مطالعه بیشتر از مدل های دیگر به زیبایی و جنبه های ظاهری آن توجه شده است. شما با خرید چراغ مطالعه کلاسیک می توانید تا حد زیادی زیبایی را برای اتاق خود دو چندان کنید. این محصولات در طرح های بسیار زیاد و زیبا طراحی و تولید می شوند و در نهایت روانه بازار می شوند. این مدل از چراغ های مطالعه را می توانید در خانه و یا محیط کار استفاده کنید. با استفاده از این محصول در کنار استفاده از نور برای مطالعه می توانید زیبایی دفتر کار و یا اتاق خود را بیشتر کنید.

خرید چراغ مطالعه ارزان

چراغ مطالعه شیک

سخن پایانی

در این مقاله به طور خلاصه شما را برای خرید چراغ مطالعه کلاسیک راهنمایی کردیم. نکاتی که برای خرید چراغ مطالعه باید به آن توجه داشته باشید، قابلیت تنظیم و اندازه ی میز می باشد. ویژگی یک چراغ مطالعه خوب و کاربردی امکان تنظیم کلاهک، بازویی و شدت نور آن است. نکته دیگر که به آن اشاره هم شد اندازه میز می باشد. یعنی قبل از خرید چراغ مطالعه کلاسیک باید اندازه میز را در نظر گرفت باشید. برای خرید چراغ مطالعه برای یک میز بزرگ، نیاز به نور قوی تری دارید. پس حتما این نکته را هم برای خرید در نظر داشته باشید تا خریدی مطمئن و کاربردی داشته باشید.

سوالات متداول درباره خرید چراغ مطالعه کلاسیک

  1. آیا بهتر است چراغ مطالعه به صورت مستقیم بر روی کتاب تابانده شود؟
    خیر، بنابر توصیه کارشناسان و جراحان بيماري‌هاي چشم، بهتر است که نور به صورت مستقيم روي کتاب تابانده نشود، به همين دليل تاکید مي‌شود که چراغ مطالعه در سمت دست غير غالب قرار گيرد.
  2. برای مطالعه طولانی مدت بهتر است از چه رنگ نور استفاده کنیم؟
    برای مطالعه های طولانی مدت بهتر است از نور زرد استفاده کنید. چرا که نور زرد نسبت به نور سفید خستگی کمتر خستگی را برای چشم متحمل می شود.
  3. آیا کاربرد مدل های مختلف چراغ مطالعه متفاوت است؟
    بله، شما باید با توجه به نیازی که از چراغ مطالعه دارید آن را خریداری نمایید.
85 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *