تکنیک های نورپردازی فضای داخلی

/ / دانستنی ها
تکنیک های نورپردازی فضای داخلی

ترفندهای نورپردازی داخلی

نورپردازی داخلی از مهم ترین بخش های معماری داخلی و دکوراسیون می باشد. اگر شما به تکنیک های نورپردازی فضای داخلی به خوبی مسلط باشید می توانید سبب بهتر دیده شدن ایده های موجود در دیزاین داخلی شوید. اگر شما از نورپردازی مناسب استفاده کنید کمترین تاثیری که می توانید مشاهده کنید بزرگتر دیده شده محیط کار است. با استفاده از تکنیک های نورپردازی می توانید نقاط ضعف معماری و طراحی خانه را کمتر کنید. لامپ های با کیفیت در نورپردازی نقش بسیار مهمی دارند. برای خرید لامپ مناسب نورپردازی به سایت کالای برق حصاری مراجعه کنید.

استفاده از منابع نور مختلف

در گذشته برای نورپردازی از یک لامپ که در وسط نصب می شد استفاده می کردند. این روش نورپردازی سبب می شود تا محیط کوچکتر دیده شود و چشم در محیط خیلی زود خسته شوند. در تکنیک های نورپردازی فضای داخلی باید به شما بگوییم بهتر است از چند منبع نور به جای یک منبع نور استفاده کنید. مثلا به جای اینکه از یک لامپ 100 استفاده کنید از چهار لامپ 25 وات که در چهار نقطه ی مختلف نصب می شوند استفاده کنید. این امر سبب می شود تا شما به خوبی نور را در محیط پخش کنید و از خستگی چشم ها جلوگیری کنید.

خرید لامپ های فانتزی

استفاده از لامپ های فانتزی

از چراغ های توکار بهره بگیرید

یکی از تکنیک های نورپردازی فضای داخلی استفاده از چراغ های توکار است. این چراغ ها سبب می شوند تا فضای شما بزرگتر به نظر برسد. این چراغ ها برای نواحی که کوچک و شلوغ هستند بسیار مناسب است. اگر منزل شما دارای سقف کوتاه است بهترین گزینه برای شما استفاده از چراغ های توکار است. اگر می خواهید دیزاین خانه خود را مدرن کنید حتما باید از چراغ های توکار استفاده کنید.

افرادی که در خانه هایشان از سقف های کاذب استفاده می کنند هم به چراغ های توکار بسیار نیازمند هستند. در تکنیک های نورپردازی فضای داخلی استفاده از چراغ های توکار اهمیت بسیار زیادی دارند.

اهمیت چراغ های گوشه در نورپردازی چیست؟

اگر خانه کوچکی دارید باید به نورپردازی اهمیت زیادی دهید. اگر نورپردازی شما کم باشد فضا بسیار کوچک جلوه پیدا می کند. وقتی گوشه های خانه شما در سایه باشند و دید خوبی نداشته باشند سبب می شوند تا خانه کوچک و کسل کننده به چشم بیاید. در تکنیک های نورپردازی فضای داخلی چراغ هایی که در گوشه استفاده می شوند از اهمیت بالایی برخوردارند. در واقع استفاده از چراغ ها در گوشه خانه می تواند کمک شایانی به بهتر جلوه کردن محیط کند.

خرید چراغ های آویزی

استفاده از چراغ های آویزی

نحوه نورپردازی سقف های بلند

اگر منزل یا محیط کار شما دارای سقف بند است باید از چراغ های آویز استفاده کنید. این کار سبب می شود تا نگاه افراد به سمت بالا بیشتر جلب شود. در تکنیک های نورپردازی فضای داخلی با سقف های بلند باید از چراغ های آویز در کنار قفسه های بلند و مدرن استفاده کنید تا فضا را عمودی نشان دهید.

تکنیک backlighting در نورپردازی

در این تکنیک در پشت بعضی از وسایل از چراغ استفاده می شود. این تکنیک از مهم ترین تکنیک های نورپردازی فضای داخلی است که سبب می شود فضا هم بزرگتر و هم جذاب تر جلوه کند. بیشتر این تکنیک ها را می توانید در رستورانها و کافی شاپ ها مشاهده کنید.

نحوه صحیح نورپردازی دیوارها

یکی از مهم ترین بخش که در تکنیک های نورپردازی فضای داخلی اهمیت بالایی دارد اما معمولا نادیده گرفته می شود نورپردازی دیوارها است. بیشتر افراد آنقدر خود را محو چراغ های مختلف می کنند که از نورپردازی این غافل می شوند. در نحوه صحیح نورپردازی دیوارها شما باید نور را بر روی دیوار یا در راستای عمودی آن بتابانید. اگر ارتفاع سقف منزل شما کوتاه است می توانید با استفاده از نورپردازی دیوارها آن را جبران کنید. شما با تاباندن نور از پایین به بالا می توانید سقف خانه خود را بلندتر نشان دهید.

چراغ ریلی در نورپردازی داخلی

از چراغ های ریلی بیشتر برای مغازه ها و فروشگاه ها استفاده می کردند. امروزه در منازل مسکونی از این چراغ ها استفاده می کنند. این چراغ ها این امکان را به شما می دهند که هر زمانی که لازم داشتید بتوانید زاویه نور را تغییر دهید. در تکنیک های نورپردازی فضای داخلی چراغ های ریلی کاربرد بسیار زیادی دارند. به کمک این چراغ ها می توانید نورپردازی خانه یا محیط کار خود را مدرن کنید.

اهمیت استفاده از چراغ های ریلی

نورپردازی با چراغ های ریلی

اهمیت ویژگی های فیزیکی نور

قبل از اینکه نسبت به خرید لامپ و ادوات لازم برای روشنایی اقدام کنید باید به ویژگی های فیزیکی محیط توجه داشته باشید. اگر از مبلمان در خانه استفاده می کنید نباید از چراغ هایی استفاده کنید که ظاهری جلب توجه کننده داشته باشند که توجه را از روی مبلمان بر دارند. شما با کمک گرفتن از تکنیک های نورپردازی فضای داخلی می توانید ایرادات موجود در محیط را رفع کنید و محیط را به محیطی پویا تبدیل کنید.

سخن پایانی

شما با تکنیک های نورپردازی فضای داخلی می توانید ایراداتی که در محیط وجود دارند را از چشم بیننده دور نگه دارید. شما با نورپردازی صحیح می توانید سبب شوید تا دیزاین شما بیشتر به چشم بخورد. استفاده از روش های صحیح نورپردازی به شما کمک می کند تا منزل خود را بزرگتر نشان دهید. پشنهاد می کنیم برای خرید لامپ و ادوات روشنایی به سایت کالای برق حصاری مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. چگونه می توان با نورپردازی خانه را بزرگتر نشان داد؟
    اگر شما نور را به خوبی در فضا تقسیم کنید می توانید فضا را بزرگتر نشان دهید. همچنین با استفاده از چراغ های توکار می توانید به بزرگتر نشان دادن منزل خود کمک کنید. یکی دیگر از روش ها برای بزرگتر جلوه دادن خانه ها تاباندن نور به آینه یا اجسامی است که می توانند نور را بازتاب کنند.
  2. برای اینکه سقف را بلند تر نشان دهیم چه کاری می توانیم انجام دهیم؟
    اگر سقف خانه شما کوتاه است برای بزرگتر نشان دادن آن باید به نورپردازی دیوارها اهمیت زیادی دهید. شما با تاباندن نور از پایین به سمت بالا می توانید سقف را بلندتر نشان دهید.
  3. در نورپردازی سقف های بلند باید به چه نکاتی توجه داشت؟
    مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما از لوسترها و چراغ های آویزی بلند استفاده کنید.
86 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *