تقویت کننده آنتن تلویزیون و نحوه نصب آن

/ / دانستنی ها
تقویت کننده آنتن تلویزیون و نحوه نصب آن

یکی از رسانه های ارتباطی که طی چند دهه اخیر سهم عمده ای از اوقات فراغت ما را به خود اختصاص داده است تلویزیون می باشد که دریافت محتوا در آن از طریق امواج و بصورت بی سیم می باشد و همانطور که می دانیم ضعف دریافت سیگنال های تلویزیون یا عدم دریافت آن عمده ترین مشکلی است که در رابطه با این سیستم های ارتباطی بوجود می آید و دلیل این مشکل از آنتن تلویزیون ناشی می شود به همین دلیل به محض مشاهده چنین مشکلاتی اولین راحلی که به ذهن می رسد تعویض آنتن یا دستکاری آن می باشد؛ یکی از راه حل هایی که طی صده های اخیر و در عصر ارتباطات در رابطه با تقویت امواج و سیگنال های تلویزیون صورت گرفته شده است استفاده از ابزاری است که به عنوان تقویت کننده آنتن تلویزیون یا منبع تغذیه آنتن شناخته می شود. شما می توانید برای خرید لامپ، آنتن تلویزیون و… به سایت کالای برق حصاری مراجعه کنید.

تقویت کننده آنتن تلویزیون و نحوه نصب آن

منبع تغذیه آنتن تلویزیون

همانطور که اشاره شد برای دریافت محتوا در تلویزیون و گیرنده های دیجیتال از آنتن استفاده می شود اما اغلب نامناسب بودن مکان و کم بودن ارتفاع آنتن دلیل اصلی ضعیف بودن سیگنال تلویزیون و گیرنده دیجیتال است که سبب ارائه تصاویر برفکی و بی کیفیت می شود بنابراین در صورتی که تلویزیون و گیرنده شما دائما تصاویر برفکی دریافت و پخش می کند بجای تعویض محل آنتن یا خود آنتن استفاده از یک تقویت کننده فرکانس می تواند جهت تقویت امواج ضعیف تلویزیون بسیار کاربردی باشد.


به طور کلی می توان گفت تقویت کننده آنتن تلویزیون یک تقویت کننده فرکانس است و فرکانس ها و سیگنال های تلویزیونی در یک محدوده مشخص بر روی باند یو. اچ. اف (( UHF) و وی. اچ. اف ( VHF) را تحت پوشش قرار می دهد، این مدار مابین آنتن و ورودی گیرنده ( تلویزیون‌) قرار می گیرد و سیگنال ها را تا چندین دسی بل ( حدود 20 دسی بل ) تقویت کرده به این ترتیب با استفاده از تقویت کننده و منبع تغذیه آنتن صبا دریافت ضعیف ترین سیگنال ها نیز ممکن می شود.

منبع تغذیه آنتن تلویزیون

نحوه نصب تقویت کننده آنتن تلویزیون

با توجه به مطالب بالا می توان نتیجه گر فت که نصب دستگاه های منبع تغذیه آنتن در اکثر موارد مشکلات عمده آنتن از قبیل عدم دریافت تصویر خوب و ایجاد نویز و پارازیت در تصویر دریافتی را برطرف می کند به همین دلیل امروزه بجای تعویض مکرر آنتن های مختلف تلویزیون با نصب یک منبع تغذیه مناسب می توان تا حدودی مشکلات دریافت تصاویر در تلویزیون و سایر گیرنده های دیجیتالی را برطرف کرد؛ نحوه نصب تقویت کننده آنتن بسته به نوع آنتن و منبع تغذیه متفاوت است و بهتر است به منظور عملیات نصب برای دریافت تصاویر با کیفیت از افراد متخصص کمک گرفت؛ تقویت کننده آنتن تلویزیون دارای سه ورودی مجزا برای نصب کابل آنتن و فیش تلویزیون می باشد که کابل آنتن را به نحوی که شیلد آن در محل مخصوص قرار گیرد به ورودیANT وصل می کنند و سیم فیش تلویزون نیز به یکی از ورودی های که برای آن در نظر گرفته شده ( TV1 و TV2 ) وصل می شود.

74 / 100

10 Comments to “ تقویت کننده آنتن تلویزیون و نحوه نصب آن”

  1. سعید مومنی says :پاسخ

    سلام.خسته . عرض ادب و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار یا بزرگواران
    من گله و شکایتم اینه که شما باید مراحل نصب رو بصورت تصویری یا فیلم
    اینجوری اصلا متوجه نشدم

    1. حجت حصاری says :پاسخ

      با سلام خدمت شما بزرگوار چشم در اولین فرصت

  2. محمدصادق اسماعیل پور says :پاسخ

    سلام…ابتدا از ارائه ی این اطلاعات مفیدسپاسگزاری میشود. نکته ای که برای من مورد سوال است: آیا محل مربوط به نصب خروجی کابل آنتن در بوستر، برق دارد؟ یا اینکه مدار بوستری که در اختیار دارم، اتصال کوتاه داده و نصب آن به تلویزیون خطرناک است و باعث ایجاد خسارت جدی به تلویزیون خواهد شد؟ و اگر پاسخ مثبت است، میشود این مشکل را برطرف کرد؟ یکی از دوستان یک بوستر کارکرده دارد و به دلیل مشکل مالی، توان خرید لوستر جدید ندارد.

    1. حجت حصاری says :پاسخ

      سلام وجود برق در قسمت مغز کابل آنتن طبیعی هست البته ولتاژش نباید بالا باشه

  3. سیاوش says :پاسخ

    سلام . با توجه به قدرت ِ گیرنده های دیجیتال و ستاپ باکس آیا بهتر نیست این بوسترهای قدیمی رو برداریم و استفاده نکنیم؟

    1. حجت حصاری says :پاسخ

      سلام در محیط های با گیرندگی بالا شاید حرف شما درست باشه اما همچنان خیلی از مناطق گیرندگی ضعیف تری دارند و هنوز در خیلی جاها استفاده از این بوستر ها ضروریه

  4. محمد says :پاسخ

    سلام خسته نباشید
    واسه رفع پارازیت انتنو سیمشو همه اینارو عوض کردم خوب نشد ایا تقویت کننده پارازیتو از بین میبره یا ن

  5. سلام سیم ورودی از آنتن را به antو یک سیم از tv1یا۲به پشت تلویزیون متصل کردم ولی چراغ روی تغذیه آبی و ثابته و سیگنال ندارم میشه شماره بفرستید عکس از نصب. بفرستم سپاسگزارم

  6. یوسف says :پاسخ

    سلام و درود
    میخواستم بپرسم در مکانهایی که قدرت سیگنال خیلی ضعیفه و یا فاصله تقویت کننده با تلویزیون زیاده میشه از دوتا تقویت کننده متوالی استفاده کرد یا نه

  7. احمد رضا ایروانی فرد says :پاسخ

    سلام العیکم واقعا این مشکل باید در اسرع وقت حل شود تا مردم جذب برنامه های مبتذل ماهواره که تقریبا همیشه بودهست نشوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *